پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده

ساخت وبلاگ

نفوذ در دلها

عضویت در کانال تنظیم خانواده

چه مردانی بیشتر خیانت می کنند

چه مردانی بیشتر خیانت می کنند

کدام مردان بیشتر خیانت می کنند ؟تعداد مردان خیانتکار به‌مراتب از زنان خیانتکار بیشتر است. این قبیل افراد دلایل متعددی برای توجیه اقدام غیر‌اخلاقی خود ذکر می‌کنند. عده‌ای بیماری و ناتوانی جسمی یا روحی همسرشان را بهانه می‌کنند و عده‌ای دیگر انسان‌های خودشیفته و مغروری هستند که فکر می‌کنند همسرشان به خیانت آنها پی نخواهد برد. پِپِر شوارتز، استاد جامعه‌شناسی دانشگاه واشنگتن معتقد است به تعداد آدم‌های خیانتکار روی زمین دلایل متنوع برای خیانت وجود دارد.


مردان وابسته به همسر بیشتر خیانت می‌کنند


کارشناسان معتقدند کسانی که به لحاظ اقتصادی به همسران شان وابسته‌اند، بیشتر در خطر اقدام به خیانت قرار دارند. آمارها نشان می‌دهد چنانچه سطح درآمد یک مرد از همسرش پایین‌تر باشد، احتمال ارتکاب خیانت از سوی او به‌مراتب بیشتر از عکس این حالت است. شاید علت این باشد که جامعه به مردان می‌آموزد مرد باید نان آور خانه باشد.

کریستین مانش، استادیار جامعه‌شناسی دانشگاه کانکتیکات توضیح می‌دهد مردان کم درآمد وقتی می‌بینند چرخ زندگی به دست همسرشان می‌چرخد احساس بی‌کفایتی می‌کنند. این مردان وقتی احساس می‌کنند نقش مردانه آنها با تهدید مواجه شده سعی می‌کنند به نحوی مردانگی خود را ثابت کنند.

آنها پریشان گونه به‌دنبال راهی می‌گردند تا به همسرشان گوشزد کنند اقتدار مردانه آنها همچنان پابرجاست، حتی اگر خودشان در شرایط فعلی نان‌آور خانه نباشند. از طرف دیگر، حتی اگر مرد به لحاظ اقتصادی خودکفا بوده و به همسرش وابسته نباشند، باز هم احتمال بروز این رفتار نابهنجار از سوی آنها بالاتر از زنان گزارش شده، زیرا فرصت خیانت برای آنها فراهم‌تر است. زنان نان آور پس از اتمام کار باید به انجام امور منزل برسند یا از فرزندانشان مراقبت کنند و عملا دیگر فرصتی باقی نمی‌ماند که به رابطه‌ای جدید فکر کنند.


2 دسته اصلی خیانتکاران


محققان توانسته‌اند مردان و زنان خیانتکار را به دو دسته تقسیم کنند؛ دسته اول شامل کسانی می‌شود که از زندگی زناشویی خود خسته شده‌اند و رابطه فعلی دیگر برای آنها جذابیتی ندارد. اینها اغلب افرادی هستند که مدت طولانی در یک رابطه بوده‌اند و اکنون به‌دنبال یک نشاط جدید می‌گردند. دسته اول به معنای واقعی خواهان شروع یک رابطه جدید نیستند و فقط تمایل دارند از آشنایی با آدم‌های جدید و شروع رابطه با آنها سرگرم شوند.

در نشست سالانه سال گذشته انجمن جامعه‌شناسی آمریکا عنوان شد زنان متأهلی که به شوهرشان خیانت می‌کنند عمیقا به‌دنبال یک زندگی به تعبیر خودشان عاشقانه‌تر می‌گردند. گفته می‌شود این زن‌ها با این که از شوهرشان راضی هستند و حرفی از طلاق نمی‌زنند، اما یک رابطه جدید را خارج از ازدواج شروع می‌کنند.


دسته دوم شامل کسانی می‌شود که از رابطه زناشویی فعلی خود احساس رضایت نمی‌کنند. اینها اغلب افرادی هستند که به دلایل مختلف ـ شاید وجود فرزند یا منافع مالی ـ قصد جدایی ندارند، اما به شدت به دنبال چیزی می‌گردند که احساسات‌شان را با آن ارضا کنند و متأسفانه در بسیاری موارد، تنها چیزی که به نظرشان می‌رسد وارد شدن به یک رابطه غیراخلاقی است. در این میان هستند عده‌ای که به قصد انتقامجویی اقدام به این کار می‌کنند. هرچند مطالعات اخیر حاکی از آن است که انتقام‌جویی علت اصلی این رفتار نابهنجار نیست.


در پایان کارشناسان یادآور می‌شوند اطلاع از خیانت همسر مسأله‌ای ناگوار است و فرد خیانتکار باید در انتظار واکنش شدید اخلاقی و قانونی باشد. التیام این زخم مدت‌ها طول می‌کشد، اما چنانچه بنیاد خانواده از استحکام کافی برخوردار باشد، امید است مرد یا زن خیانت دیده همسر خیانتکار را ببخشد و این بحران هر چند سخت از سر گذرانده شود. در این موارد مراجعه به مشاور خانواده نیز توصیه می‌شود

منبع : سلامت نیوز

رابطه جنسی

مشاوره ازدواج،مشاوره جنسی

آموزش زناشوئی

آموزشهای جنسی

مشاوره جنسی،مشاوره آنلاین

فیلم رابطه جنسی

رابطه جنسی

رابطه جنسی

امکانات فوق شامل خریدارای سی دی مقالات سایت و مجموعه آموزشی زوج خوشبخت نیز می شود

مشاهده دسته بندی :

بازدید : 1698

بخش ویژه کاربران عضو سامانه خدمات

مشاوره آنلاین

سفارش مقاله

مشاوره تلفنی

ویدئو های اموزشی و سلامت

مشاوره حضوری

بخش آموزشی ویژه متاهلین

پرسش و پاسخ جنسی

پرسش و پاسخ احکام شرعی

پرسش و پاسخ پزشکی

پرسش و پاسخ پیامکی

آزمون آمادگی ازدواج

دریافت بسته های آموزشی

کلاسها و دوره های آموزشی

دریافت پیامکهای ا»وزشی

مشاوره ازدواج

مشاوره جنسی



- - , .

پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده...
ما را در سایت پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان tanzimekhanevadeh بازدید : 236 تاريخ : چهارشنبه 28 بهمن 1394 ساعت: 4:26

قبل از ازدواج این مطلب را بخوانید

با کسی آشنا شده اید و قصد ازدواج دارید، خواستگاری رفته اید یا قرار است به زودی شیرینی بخورید. اما از کجا می دانید که دقیقا وقتش رسیده سر سفره عقد بنشینید؟ شاید هنوز برای بله گفتن زود باشد؟! اگر از مراحل زیر عبور کرده باشید، یعنی وقت بله گفتن رسیده است.

با خودتان چند چندید؟


قبل از هر کاری باید تکلیفتان با خودتان روشن شده باشد. از زندگی الانتان راضی هستید؟ دوست دارید نوع دیگری از زندگی را تجربه کنید؟ اگر جوابتان مثبت است یعنی یک مرحله جلوتر از دیگران هستید. اگر به ازدواج به چشم راه نجات از مشکلات امروزتان نگاه نمی کنید و انتظار ندارید طرف مقابلتان نجات دهنده شما از بدبختی ها باشد، یک قدم دیگر هم جلوتر از دیگران می روید. برای این که واقعا آماده ازدواج باشید، باید قدم سوم را هم بردارید؛ یعنی در قد و قواره یک فرد مسئولیت پذیر و متاهل ظاهر شوید. فردی رشد یافته که می داند از زندگی چه می خواهد و چطور باید به آن برسد. کسی که می تواند مسئولیت یک زندگی مشترک را به عهده بگیرد، از کسی دیگر حمایت کند و به جای از این شاخه به آن شاخه پریدن، روی ریل مناسبی پیش برود.

خانواده شما طرف مقابلتان را تایید کرده اند؟


شاید فکر کنید که ازدواج یک امر شخصی است و به هیچ کس جز شما دو نفر ربط ندارد ولی صد در صد اشتباه می کنید چون احساسی که خانواده شما به طرف مقابل تان دارند به مرور می تواند روی رابطه شما اثر بگذارد. در سیگنال هایی که خانواده تان در این مورد به شما می دهد چه به صورت خودآگاه و چه ناخودآگاه توجه کنید چون می تواند اطلاعات جالبی در مورد طرف مقابل به شما بدهد.


از تمام ویژگی های طرف مقابل خوشتان می آید؟


شاید تا امروز با گزینه های ازدواج زیادی برخورد کرده باشید که یک یا دو ویژگی خاص در وجود آنها باعث می شده دلتان نخواهد همه عمر کنارشان باشید. اما اگر کسی را پیدا کردید که با وجود بلند خندیدن یا دماغ بزرگش همچنان دوستش دارید و از همه ویژگی های اخلاقی او خوشتان می آید و در عین حال می دانید او هم مثل هر آدم دیگری ضعف هایی دارد ولی همچنان دوستش دارید، پس آدم مناسبتان را پیدا کرده اید.

در مورد مسایل مالی کاملا شفاف با هم حرف زده اید؟


اشتباه نکنید؛ عشق و فداکاری برای ازدواج لازم است ولی معنایش این نیست که نباید تا قبل از اینکه زیر یک سقف بروید، از پول حرفی بزنید. این بزرگترین اشتباهی است که دختر و پسری که قصد ازدواج دارند ممکن است مرتکب شوند و بعدها چوبش را بخورند. درست است که شما و طرف مقابل تان کارشناس بورس نیستید ولی حداقل باید در مورد وضعیت مالی یکدیگر اطلاعات نسبتا کامل و شفافی داشته باشید و بعد قدم بعدی را بردارید. اگر هر کدام از دو طرف قبل از ازدواج بدهکاری داشته باشد یا درگیر مشکلات مالی باشد، این مساله به سرعت در زندگی مشترک خودش را نشان می دهد و منجر به بروز اختلافات جدی می شود. پس صحبت کردن در مورد حساب پس انداز و میزان حقوق و... نه تنها بد نیست بلکه می تواند مسیر آینده تان را روشن تر کند.


درباره آینده با هم حرف زده اید؟


آیا در مورد برنامه هایی که برای آینده مثلا 5 تا 10 سال بعد دارید، با هم حرف زده اید؟ پس یک قدم به زمان مناسب خواستگاری نزدیک شده اید. به اگر شما و طرف مقابلتان به طور طبیعی و صادقانه در مورد آینده با هم حرف زنده اید حتی اگر مطمئن نیستید که مثلا ده سال بعد در چه جایگاهی هستید یا چه می کنید و حتی اگر به مشترک بودن این آینده اشاره نکرده اید، معنایش این است که می توانید برای ازدواج اقدام کنید.


طرف مقابل تان از آرزوهای شما اطلاع دارد؟


هر کسی در زندگی شخصی و شغلی اش یک سری جاه طلبی ها و آرزوها و رویاهای منحصر به فرد دارد ولی قبل از خواستگاری کردن مطمئن شوید که جاه طلبی های شما تعارضی با رویاهای طرف مقابل تان ندارد. مثلا اگر شما می خواهید هم درآمد و پس اندازی که تا امروز داشته اید را صرف راه اندازی کسب و کار شخصی خودتان بکنید طرف مقابل قبل از اینکه با پیشنهاد ازدواج شما مواجه شود باید این مساله را بداند.


به جای من به ما فکر می کنید؟


اگر وقتی حرف می زنید از کلمه ما استفاده می کنید، اگر وقتی می خواهید تصمیمی بگیرید با خودتان فکر می کنید که او چه فکری در این مورد می کند یا چه احساسی دارد و اگر این مساله باعث می شود در مورد بعضی تصمیم ها تجدید نظر کنید، زمانش فرارسیده که به سمت ما شدن با او قدم بردارید.


مشاوره رفته اید؟


هر قدر هم که با هم خوب باشید، هر قدر هم که خانواده یکدیگر را بشناسید، حتی اگر از بچگی با هم بزرگ شده باشید، باز قبل از ازدواج باید مشاوره بروید. در این باید هیچ شکی وجود ندارد. مشاوره  نرفتن قبل از ازدواج، ممکن است به قیمت مشاوره های پیش از طلاق تمام شود. پس این کار مهم را نادیده نگیرید. مشاور به شما خواهد گفت که با توجه به تیپ های شخصیتی تان چه چالش هایی انتظار شما را می کشد و چطور باید با آنها مواجه شوید.

منبع: تبیان

- - , .

پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده...
ما را در سایت پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان tanzimekhanevadeh بازدید : 199 تاريخ : چهارشنبه 28 بهمن 1394 ساعت: 4:26

نفوذ در دلها

عضویت در کانال تنظیم خانواده

چطور همسرتان را بشناسید

چطور همسرتان را بشناسید

چگونه همسرمان را بشناسیم

شناخت خود را از همسرتان کامل کنید


قطعا شما پیش از ازدواج گفت و گوهایی با هم داشته اید و بر اساس شناختی که از یکدیگر به دست آوردید، تصمیم به ازدواج گرفته اید؛ ولی حتما در این مدت متوجه شده اید که آن شناخت با شناختی که با آغاز زوجیت و تعامل به عنوان همسر به دست می آورید، زمین تا آسمان متفاوت است.

توصیه اکید ما به شما این است که تا پیش از این که صاحب فرزند شوید، شناخت خود را نسبت به همسرتان گسترش دهید و آن را کامل کنید. در زوایای مختلف تلاش کنید همسرتان را کامل و دقیق بشناسید. این گستره شامل علایق، حساسیت ها، ویژگی های شخصیتی و ... می شود.


*نکته مهم: برخی ویژگی هایی که شما در همسرتان می بینید، مربوط به جنسیت اوست؛ یعنی منشاء آن تفاوت های طبیعی بین زن و مرد است که آگاهی از آن برای همسران در زندگی مشترک بسیار اهمیت دارد. بخشی دیگر نیز مربوط به شخصیت همسر شماست که شناخت آن نیز بسیار ضروری است.

برای آگاهی از ویژگی های دسته اول یعنی تفاوت های زن و مرد که نقش کلیدی در رفتارهای همسرتان دارد، خوشبختانه کتاب های بسیار خوبی در دسترس همگان وجود دارد و همچنین رسانه ها هم در این زمینه اطلاعات زیادی را در اختیارتان قرار می دهند؛ اما برای شناخت ویژگی های بخش دوم یعنی خصوصیاتی که مختص همسرتان است هم به دقت نظر خودتان بستگی دارد و هم به تلاش هایی که برای به دست آوردن این شناخت انجام می دهید که مهم ترین آن ها گفت و گو با طرف مقابل برای درک درست از ویژگی ها، نیازها و علایق و حساسیت های اوست.


توقع بیجا نداشته باشید


تلخ است؛ ولی باید بدون تعارف گفت این که انتظار داشته باشید همسرتان خودش بداند شما چه می خواهید و دقیقا همان حرفی را بگوید یا همان کاری را کند که شما دوست دارید، چیزی جز یک توقع نا بجا و انتظار نادرست نیست. هر چقدر شما از عالم غیب خبر دارید، همسرتان هم از عالم غیب خبر دارد که الان شما چه می خواهید؟ چه دوست دارید؟

از چه کاری بدتان می آید و ... پس منصف باشید و عاقلانه رفتار کنید. درباره تمامی این موارد در اولین فرصت با همسرتان صحبت کنید و حرف هایتان را با وی در میان بگذارید و از تفکرات نادرستی مثل این که «وقتی من سکوت می کنم وحرف نمی زنم، او خودش باید بفهمد که از دستش ناراحتم» دست بردارید. فکر کنید او چگونه باید حدس بزند که دقیقا کدام کار یا حرف موجب رنجش شما شده است؟!


نقش های زوجیت تان را کامل ایفا کنید


این نکته بسیار مهم است که شما پیش از به عهده گرفتن نقش جدید پدری و مادری، نقش همسری تان را به طور کامل ایفا کنید. وقتی وظایف و حقوق خود را نسبت به همسرتان به طور کامل شناختید و به آن ها عمل کردید و به نقطه ای رسیدید که شما و همسرتان هر دو (باز هم تأکید می کنیم: هر دوی شما) احساس کردید که کاملا یکدیگر را پیدا کرده اید و گره و چالش جدی در رابطه با هم ندارید و واقعا همه چیز سر جای خودش است، آن زمان بهترین موقعیت برای بچه دار شدن است تا با خیال راحت از این که نقش همسریتان را به خوبی دریافته و در آن غرق شده اید، آمادگی پذیرفتن نقش جدید یعنی والدگری را هم دارید.


مواضع مشترکتان را هر چه زودتر بیابید و آن را تثبیت کنید


قطعا شما و همسرتان به عنوان دو انسان متفاوت، اختلاف نظر و اختلاف سلیقه هایی با هم دارید که ممکن است در برخی زمینه ها حتی بسیار جدی هم باشد. نخست باید بدانید که این یک مسئله عادی است و هیچ معنای بدی در ارتباط شما با همسرتان ندارد؛ یعنی نه نشانه بی علاقگی او نسبت به شماست، نه نشانه تمام شدن عشق بین شما دو نفر است و نه هیچ چیز دیگری؛ تنها یک امر کاملا عادی است که شما باید منصفانه و عاقلانه آن را بپذیرید و این حق را برای طرف مقابلتان قائل باشید که وی در برخی زمینه ها، دیدگاه خود را داشته باشد؛ اما در مواردی این موضوعات اختلافی در زندگی مشترک شما تأثیرگذار است؛ مثل ارتباط داشتن و رفت و آمد کردن با فلان خویشاوند یا دوست یا اختلاف بر سر تعداد فرزندان یا نوع تربیت آن ها که موضوعات بسیار مهمی است و اختلاف نظر داشتن درباره آن ها می تواند دردسرآفرین باشد یا نتایج خوبی نداشته باشد.

باز هم تأکید می کنیم در همین حال و هوای زندگی دونفره به طور جدی در این باره صحبت کنید و با توافقی جدی و متعهدانه موضعی مشترک را انتخاب کنید و به آن پایبند باشید. این قول و قرار همواره باید بین شما محکم باقی بماند و از آن حراست کنید و در ضمن در گفت و گوهایتان این مسئله را هم مدنظر داشته باشید که هرگاه موضوع جدیدی پیش آمد که با هم اختلاف دیدگاه داشتید باز هم راه حل، گفت و گو و رسیدن به یک راه حل میانی است به این معنا که هر کدام از طرفین برای حفظ ارزش های زندگی مشترک از برخی مواضع خود کوتاه می آیند و راه منطقی و مورد توافق با همسر را می پذیرند

منبع: روزنامه خراسان

رابطه جنسی

مشاوره ازدواج،مشاوره جنسی

آموزش زناشوئی

آموزشهای جنسی

مشاوره جنسی،مشاوره آنلاین

فیلم رابطه جنسی

رابطه جنسی

رابطه جنسی

امکانات فوق شامل خریدارای سی دی مقالات سایت و مجموعه آموزشی زوج خوشبخت نیز می شود

مشاهده دسته بندی :

بازدید : 824

بخش ویژه کاربران عضو سامانه خدمات

مشاوره آنلاین

سفارش مقاله

مشاوره تلفنی

ویدئو های اموزشی و سلامت

مشاوره حضوری

بخش آموزشی ویژه متاهلین

پرسش و پاسخ جنسی

پرسش و پاسخ احکام شرعی

پرسش و پاسخ پزشکی

پرسش و پاسخ پیامکی

آزمون آمادگی ازدواج

دریافت بسته های آموزشی

کلاسها و دوره های آموزشی

دریافت پیامکهای ا»وزشی

مشاوره ازدواج

مشاوره جنسی



- - , .

پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده...
ما را در سایت پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان tanzimekhanevadeh بازدید : 195 تاريخ : سه شنبه 27 بهمن 1394 ساعت: 3:15

اشتباهات مهم در ازدواج

اشتباهات در ازدواج،در اینجا نگاهی می اندازیم در اشتباهات رایجی که افراد انجام می دهند و توجیه های نابجایی که در مقابل هشدارها می کنند. شاید شما هم یکی از همین دلایل را برای ادامه دادن یک رابطه پرخطر داشته باشید. پس به دقت این مطلب را بخوانید.


بی تجربگی


هر قدر هم که خودتان را دنیا دیده، با تجربه و عاقل بدانید، باز ممکن است در رابطه با یک جنس مخالف اشتباه کنید. شما تا زمانی که تجربه ازدواج نداشته باشید نمی توانید ریزه کاری های یک زندگی مشترک و یک رابطه مادام العمر را درک کنید.

رفتارهایی که از طرف مقابلتان می بینید، ممکن است عجیب یا آزاردهنده باشند اما صرفا به دلیل بی تجربگی، آن ها را حمل بر دوست داشتن، اشتباه و... می کنید. توصیه جدی ما این است که هر وقت در رابطه با نامزدتان احساس کردید چیزی ایراد دارد (ولو این که نفهمید دقیقا ایراد از چیست و صرفا احساس بدی داشته باشید) با یک بزرگتر، یک فرد با تجربه یا یک مشاور مشورت کنید. مثلا اگر حس می کنید سطح انرژی تان با نامزدتان نمی خواند، دنیای ذهنی تان با هم متفاوت است، رفتاری از او می بینید که باعث احساس تنفر در شما می شود و... دست از توجیه کردن بردارید و روی همان توقف کنید تا موضوع را حل کرده و به احساس خوبی برسید.


ترس از حرف مردم


وقتی نامزد می کنید یا در فرایند خواستگاری و ازدواج قرار می گیرید، مدام نگرانید که در صورت بهم خوردن رابطه، قضاوت دیگران چه خواهد شد. در جامعه نسبتا سنتی ایران که خانواده ها روابط پیچیده ای با هم دارند و حریم خصوصی کمرنگ تر از دیگر کشورهاست، نگرانی شما تا حدود زیادی به جاست. اما یادتان باشد این نگرانی نباید باعث شود یک تصمیم اشتباه را ادامه دهید. چون در آن صورت وقتی رابطه تان را بهم خواهید زد که دیگر خیلی دیر شده و آن وقت نه تنها عذاب زیادی را متحمل شده اید، بلکه حرف مردم را باید خیلی بیشتر از قبل تحمل کنید.


عاشقیت!


بله! عاشق شدن و در عالم عاشقی سیر کردن، چشمان شما را می بندد. این واقعیت نه فقط یک وضعیت روانی، که حتی یک وضعیت فیزیولوژیک است و تغییرات هورمونی شما باعث می شود شهامت بیشتری در خود احساس کنید، خود را قدرتمندتر ببینید و خطر را کمتر احساس کنید. معمولا 3سال بعد این تب عاشقی می خوابد و تازه چشم باز می کنید و می بینید چه اشتباهی کرده اید! پس وقتی عاشق هستید، خودتان را درک کنید و بدانید که با عقل 100درصد تصمیم نمی گیرید. بنابراین به هشدارهای رابطه، هشدارهای مشاور ازدواج و خانواده تان بیشتر توجه کنید.

به هشدارهای رابطه، هشدارهای مشاور ازدواج و خانواده تان بیشتر توجه کنید

یک دندگی


گاهی وقت ها، به خاطر لجبازی با اطرافیان، رابطه ای را که می دانیم سرانجامی ندارد ادامه می دهیم! این دیگر بدترین شکل اشتباه است. برای رو کم کنی، به کرسی نشاندن حرف خود، فرار از فشار اطرافیان، اثبات درستی انتخابتان یا گرفتن حال نامزد قبلی، یک رابطه اشتباه را ادامه ندهید. اصلا اگر چنین روحیه ای دارید و این موارد باعث می شود شما مهم ترین تصمیمات زندگی تان را بگیرید، یعنی خیلی مانده تا برای ازدواج عقل رس شوید. پس لطفا نه خودتان را بدبخت کنید نه دیگران را!


توهم تغییر


بگذارید رک و پوست کنده بگوییم: هیچ آدمی، دقیقا هیچ آدمی بعد از ازدواج تغییر نمی کند. هیچ آدمی به خاطر عاشق شدن بهتر نمی شود. شاید آن اوایل عشق آدم ها را تغییر دهد، اما کمی که بگذرد هر کس به اصل خودش برمی گردد و دوباره همانی می شود که بود. بنابراین یک نامزدی اشتباه و پر ایراد را به امید این که «خودم درستش می کنم» ادامه ندهید. چون بدون شک با کله به دیوار می خورید.


ذوق ازدواج


بله، این یکی هم از اشتباهات رایجی است که مرتکب می شویم. ازدواج برای بعضی از ما (دروغ چرا، بیشتر جوان ها) آنقدر هیجان انگیز است که حاضر نیستیم وقتی پا به جاده اش گذاشتیم پا پس بکشیم. گاهی وقت ها خانواده ها هم از ما جوان ها جلو می زنند و به خاطر آنکه دختر فلانی و پسر بهمانی عروس یا داماد شده اند و خب، چی شما از آنها کمتر است، مجبورتان می کنند با همین هیجان جلو بروید. نکنید این کار را! به خاطر هیجان ازدواج، سرسری بله نگویید. ازدواج قسمت همه شما خواهد شد؛ اما به وقتش. باید ازدواجی داشته باشید که زندگی آرام، عاقلانه و امن و پرباری را برای شما به ارمغان بیاورد نه صرفا حلقه ای که دیر یا زود با عصبانیت آن را توی صورت طرف مقابلتان پرت می کنید و پی زندگی خود می روید! پس عاقلانه انتخاب کنید و عاقلانه، هر جا که لازم بود، اشتباهتان را پایان دهید. ادامه دادن یک تصمیم اشتباه، اشتباه بزرگتری است.


منبع: تبیان

- - , .

پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده...
ما را در سایت پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان tanzimekhanevadeh بازدید : 187 تاريخ : دوشنبه 26 بهمن 1394 ساعت: 18:19

نفوذ در دلها

عضویت در کانال تنظیم خانواده

تفاوت زن و مرد در نیاز جنسی

تفاوت زن و مرد در نیاز جنسی

تفاوت زن و مرد در تمایلات و نیاز جنسی ،نیاز جنسی یکی از اساسی ترین نیازهای زیستی زوج است که در برآوردشدن نیازهایشان تفاوتهای بسیار زیادی وجود دارد. متاسفانه گاهی بدلیل صحبت نکردن زن و شوهر در این مورد، وجود این تفاوتها مسکوت باقی می ماند و همین مساله چالش های فراوانی را برای آنها بوجود می آورد و به ارتباط ضعیف منتهی می شود. به بیان دیگر زن و شوهر درباره نگرشهای جنسی طرف مقابل فرض های نامشخصی در ذهن خود می پرورانند که مخل ارتباط درست آنها می شود. لذا ارضای صحیح نیازهای جنسی و گفتگو کردن درباره خواسته های خود، علاوه بر آنکه زندگی را شیرین تر می سازد به سلامت جسم و آرامش روان آنها هم کمک می کند.

به نیازهای من توجه کن

پس نوازی پیوند و ارتباط عاطفی زوجین را تقویت می کند و در زنان این طرز فکر را که مردان فقط به خواسته های جنسی شان اهمیت می دهند را کمرنگ  می کند و دلبستگی را افزایش می دهد

گفتگو نکردن در مورد نوع برآورد شدن نیازهای جنسی، ممکن است زوج را در ارتباط جنسی خود سرد و بی انگیزه کند و یا اینکه به طور ناخودآگاه دلخوری ها و ناسازگاریهای خود را به موضوعات دیگری نسبت دهند، در حالیکه ریشه بسیاری از اختلافات خانوادگی در نیازهای جنسی آنهاست و کیفیت ارتباط آنها را تحت تاثیر خود قرار می دهد.

در واقع این رابطه زوج را دچار دلسردی نسبت به خانواده می کند و به تدریج موجب بروز رفتارهای پرخاشگرانه و در نهایت افسردگی می شود. اهمیت چنین رابطه ای در این مسئله نهفته است که علاوه بر برآورده شدن نیازهای جنسی بسیاری از نیازهای عاطفی-روحی هم برطرف می شود.

آنچه بدان نیاز دارید

فرد در خصوصی ترین بخش زندگی خود، در رابطه جنسی ، احساس پذیرش را از طرف مقابل بدست می آورد و احساس شادی و رضایتمندی او از زندگی دو چندان می شود. اما برای اینکه این پذیرش اتفاق بیافتد زن و مرد باید بدانند خود چه می خواهند و طرف مقابل نیز چگونه رضایت و ارضاء شدن را بدست می آورد.
مردها در ارتباط جنسی علاوه بر این ارتباط، بدنبال یک رابطه قابل اعتماد از سوی همسرخود هستند. تا هم نیاز جنسی و هم نیازهای روانی شان برآورده شود و اعتماد و اطمینان را در چشمان همسر خود ببیند. در حالیکه زنان در چنین ارتباطی بدنبال رابطه ای هستند برای بیان خویشتن و درک احساساتشان.

با وجود چنین تفاوتهای مردان به سرعت به سراغ برآورده شدن رابط جنسی می روند و در مقابل نیاز جنسی خود مقاومت کمتری دارند و هنگام عدم ارضای جنسی خود آسیب پذیرتر هستند. ولی زنها دوست دارند ابتدا در مورد نیازها، احساساتشان گفتگو کنند و بعد از اینکه به پذیرش رسیدند به نیازهای جنسی خود توجه می کنند.
زمانیکه تفاوتهای جنسی خود را نشان می دهد، ممکن است هر دو طرف به آن توجه نکنند و به تفاوتها احترام نمی گذارند و باعث آشفتگی ارتباط می شوند و زوج آنرا به عنوان نوعی تنبیه یا کنترل ارتباط خود در نظر می گیرند و دلخوری، ناسازگاری و حتی گاهی خشونت کلامی و رفتاری را در این ارتباط می بینند.

چگونگی کیفیت ارتباط جنسی

زوج برای اینکه از ارتباط جنسی خود احساس رضایت داشته باشند، لازم است به نکاتی در هر مرحله توجه کند.

گفتگو نکردن در مورد نوع برآورد شدن نیازهای جنسی، ممکن است زوج را در ارتباط جنسی خود سرد و بی انگیزه کند و یا اینکه به طور ناخودآگاه دلخوری ها و ناسازگاریهای خود را به موضوعات دیگری نسبت دهند

1- مرحله پیش نوازی: اولین، مهمترین و طولانی ترین مرحله آمیزش جنسی است. برای آمادگی جسمی و رضایت بیشتر ضروری است بویژه این مرحله برای تحریک زن و رفع  بی میلی او لازم است و انفعالی بودنش را نیز برطرف می کند. ورود بی مقدمه مرد به رابطه نارضایتی زن را در پی دارد و ممکن است زن و مرد را دچار درماندگی کند. لذا پیش نوازی در قالب نوازش و لمس روابط فیزیکی، عاطفی زن و مرد را افزایش می دهد و فشارهای روحی را کاهش می دهد و کیفیت ارتباط را بهبود می بخشد. نیاز جنسی همسران به یکدیگر منحصر در رابطه زناشویی نیست و شامل همه بهره های دیداری، شنیداری و رفتاری می گردد. هر چند گاهی این بهره ها به همبستری و ارتباط زناشویی منتهی خواهد شد.

2- مرحله دخول: در رابطه دوستانه و محبت آمیز میان زن و شوهر، ممکن است ارتباط زناشویی به این مرحله وارد شود.

3- مرحله پس نوازی: بعد از مرحله دوم، مرحله پس نوازی است. شاید فکرکنید بعد از آمیزش جنسی ارتباط به پایان رسیده است. در حالیکه پس نوازی کامل کننده ارتباط جنسی است. زیرا پس نوازی پیوند و ارتباط عاطفی زوجین را تقویت می کند و در زنان این طرز فکر را که مردان فقط به خواسته های جنسی شان اهمیت می دهند را کمرنگ می کند. این امر دلبستگی را بین زوجین افزایش می دهد و پیام ارتباطی مهمی، بعنوان سپاسگزاری به طرفین انتقال می دهد و موجب می شود زوج زندگی جنسی پربارتری داشته باشند و مشکلات را راحت تر حل کرده و تفاوتهای یکدیگر را بشناسند

منبع: تبیان

رابطه جنسی

مشاوره ازدواج،مشاوره جنسی

آموزش زناشوئی

آموزشهای جنسی

مشاوره جنسی،مشاوره آنلاین

فیلم رابطه جنسی

رابطه جنسی

رابطه جنسی

امکانات فوق شامل خریدارای سی دی مقالات سایت و مجموعه آموزشی زوج خوشبخت نیز می شود

مشاهده دسته بندی :

بازدید : 1621

بخش ویژه کاربران عضو سامانه خدمات

مشاوره آنلاین

سفارش مقاله

مشاوره تلفنی

ویدئو های اموزشی و سلامت

مشاوره حضوری

بخش آموزشی ویژه متاهلین

پرسش و پاسخ جنسی

پرسش و پاسخ احکام شرعی

پرسش و پاسخ پزشکی

پرسش و پاسخ پیامکی

آزمون آمادگی ازدواج

دریافت بسته های آموزشی

کلاسها و دوره های آموزشی

دریافت پیامکهای ا»وزشی

مشاوره ازدواج

مشاوره جنسی



- - , .

پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده...
ما را در سایت پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان tanzimekhanevadeh بازدید : 254 تاريخ : دوشنبه 26 بهمن 1394 ساعت: 9:12

اشتباهات زنان در مقابل مردان

اشتباهات زنان در مقابل مردان

اشتباهات زنان دررابطه با همسر،هرقدر هم درمورد تفاوت های خانم ها و آقایان بگوییم، کم گفته ایم. گاهی حتی ساده ترین رفتارهای این دو جنس که می خواهند با آرامش زیر یک سقف زندگی کنند، زمینه را برای جنگ های زن و شوهری فراهم می کند. حتما برای شما هم پیش آمده که یک گفت وگوی ساده درمورد وقت گذرانی آخر هفته، باعث کلافگی همسرتان شود و در اوج ناباوری، جرقه جنگی بزرگ را میان شما روشن کند.

احتمالا در چنین شرایطی، توپ را توی زمین همسرتان می اندازید و او را به کم تحملی و غیرقابل پیش بینی بودن متهم می کنید. اما اگر شناخت دقیق تری از این جنس عجیب به دست بیاورید، نه تنها درک چنین اتفاقی برای تان آسان می شود، بلکه می توانید از وقوع آن هم پیشگیری کنید. ما به شما برای به دست آوردن چنین شناختی کمک می کنیم.

مردها در ذهن شان فکر می کنند


برای شما هم حتما پیش آمده که وقتی سوالی را از همسرتان درمورد یک موضوع مهم می پرسید، با سکوت و تردید او در پاسخ دادن روبه رو می شوید. احتمالا تا به حال فهمیده اید که مردها چنین آموزش دیده اند که باید تمامی جواب ها را بدانند و ترس، عدم اطمینان یا تردید خود را به شما نشان ندهند. نتیجه چنین حالتی آن است که مردها مراحل مختلف فرایند تفکر را درونی کرده و تا موقعی که به نتیجه یا راه حلی نرسیده اند، پاسخی به شما نمی دهند.

به یاد دارم مردی می گفت: «ما مردها احتیاج داریم روی مسائل کمی بیشتر تامل کنیم. در ضمن مردها این کار را هم در سکوت انجام می دهند.» واقعیت این است که مردها فرایند تفکر را درونی کرده و فقط نتیجه پایانی را با شما در میان می گذارند و همین تفاوت به ظاهر کوچک با شما می تواند جرقه بسیاری از مشکلات را در زندگی مشترک تان بزند.

مردها راه حل مدارند


ممکن است برای زن هایی که عادت کرده اند در لحظه بلندبلند فکر کنند و در همان زمان تصمیم شان را بگیرند، شیوه برخورد آقایان با مشکلات عجیب و حتی غیرقابل تحمل به نظر برسد اما این سکه روی دیگری دارد و بد نیست بدانید که مردها هم به این تفاوت با چنین چشمی نگاه می کنند. واقعیت این است که مردها راه حل مدار هستند. آنها ترجیح می دهند فقط هنگامی خود را ابراز کنند که پاسخ یا راه حل را از قبل بدانند.

از آنجا که این کار را هم در سکوت انجام می دهند، هنگامی که نظری از آنها می خواهید یا راجع به رابطه تان سوالی می کنید، این طور جواب می دهند: «بگذار راجع به آن فکر کنم. مردها دوست ندارند جوابی به شما بدهند که اشتباه باشد. هنگامی که برای نوشتن این کتاب با مردها مصاحبه می کردم، همیشه در مقابل پرسش هایم کمی وقت می خواستند، انگار که باید حتما پاسخ درستی بدهند. این بود که سریعا می گفتند: «اجازه دهید کمی راجع به آن فکر کنم.»

اشتباه هایی که زن ها مرتکب می شوند


یکی از بزرگ ترین اشتباهاتی که ما زن ها در مقابل آقایان انجام می دهیم این است که با صدای بلند فکر می کنیم. همین اتفاق باعث می شود که یک مرد در جلسه مشاوره به راحتی بگوید: «از اینکه همسرم دهانش را باز می کنه و هرچی توی سرش می گذره را با صدای بلند بیرون می ریزه بدم میاد!» یا اینکه این موضوع را به عنوان یکی از اصلی ترین مشکلاتی که با همسرش دارد، مطرح کند: «می دونید چه چیزی من را خیلی عصبانی می کنه؟ وقتی زن ها از یک یک مراحل حل مشکل با صدای بلند می گذرند. تمام کارهایی که باید آن روز انجام بدهند را لیست می کنند. این باعث می شه از اتاق فرار کنم.»

نظیر این گفته ها را بارها در مصاحبه هایم با مردها شنیده ام. مشکل تفاوت هایی است که بین مردها و زن ها وجود دارد. مردها «راه حل مدار» و زن ها «فرایند مدار» هستند. زن ها یک یک مراحل تفکر خود را با صدای بلند طی می کنند. ممکن است زن ها حتی متوجه نباشند که چنین رفتاری می کنند.

مردها چطور واکنش نشان می دهند؟


واکنش اغلب مردها در مواجهه با زن های فرایند مدار درست به این شکل است: «زن ها واقعا زیاد حرف می زنند!»

منظور واقعی یک مرد از این حرف، این است که زن ها بیش از آنچه مردها دوست دارند و مایل هستند بشنوند، افکار و احساسات خود را به زبان می آورند. برای ما زن ها این حالت کاملا طبیعی است، درحالی که برای مردها کمی زیادی به نظر می رسد. آنها نمی توانند شاهد تمام روند حل مسئله باشند و از زن ها هم انتظار دارند که مثل خودشان در خفا فکر کنند، تصمیم بگیرند و تنها در حضور جمع این تصمیم را «اعلام»کنند.

برو سر اصل مطلب


تا به حال برای تان پیش آمده هنگامی که دارید افکار و احساسات خود را ابراز می کنید، شوهرتان در صندلی خود «وول» بخورد و درحالی که بی صبر و کم طاقت شده به شما بگوید :«عزیزم می شه زودتر بروی سر اصل مطلب؟» در این شرایط چه فکری درمورد همسرتان و نگاهی که به شما دارد، می کنید؟

در چنین شرایطی احتمالا احساس می کنید نمی خواهد به صحبت های شما گوش کند و برای احساسات تان اهمیتی قائل نیست، اما احساس واقعی او این است که شما او را با این صحبت های طولانی شکنجه می کنید. اما نگران نباشید. اگر درک بهتری از آنچه در ذهن خودتان و همسرتان می گذرد پیدا کنید و تفاوت های میان مریخی ها و ونوسی ها را بشناسید، تحمل موضوع و پیدا کردن راه حل میانه برای تان آسان تر خواهد شد.

شاید حال که می دانید مردها راه حل مدار هستند، بتوانید موضوع را بهتر درک کنید. مردها در هر مورد به دنبال «اصل مطلب» و «لپ کلام» هستند. آنها دوست دارند احساس واقعی شما را ظرف تنها بیست وپنج کلمه یا حتی کمتر بشنوند. آنچه مردها نمی توانند درک کنند، این است که صرف صحبت درباره احساسات برای ما زن ها بخشی از فرایند حل وفصل آن احساسات است و اینکه خود صحبت کردن به ما کمک می کند تماس و درک بهتری از احساسات مان داشته باشیم. مردها می خواهند این فرایند را اول در سرشان طی کنند و بعد به نتیجه و راه حل برسند اما زن ها فرایند مدارتر بوده و حین همان صحبت کردن به راه حل می رسند.

اشتباه هایی که نباید مرتکب شد


زن ها با صدای بلند از مشکلات شان شکایت می کنند و فراموش می کنند، بگویند: برای یافتن راه حل چندان هم عاجز و درمانده نیستند. به همین خاطر مردها، زن ها را متهم می کنند که نق نقو هستند و زیاد از حد گله و شکایت دارند. برخی زن ها در پاره ای اوقات بازی «قربانی» را انجام می دهند. مدام نق می زنند و برای تغییر شرایط زندگی یا حل مشکلات شان تلاش نمی کنند و برخی دیگر مسئولیت مشکلات خود را به عهده می گیرند. گرچه ممکن است با صدای بلند هم از آن شکایت کنند، درحالی که مردها گله و شکایت خود را «درون ریزی» می کنند.

مردها چه برخوردی می کنند؟


هنگامی که مردی شاهد است زنی افکار و احساسات منفی خود را با صدایی بلند بیرون می ریزد، نمی داند این روشی است برای تخلیه روانی و احساسی او. مردها حتی نمی توانند درک کنند چگونه همسرشان با همین حرف زدن در جهت حل وفصل مشکل خود قدم برمی دارد.

این حالت مردها را سرد کرده و باعث می شود فرض را بر این بگذارند که همسرشان تا ابد به صحبت کردن ادامه خواهد داد، چون نمی توانند راه حلی برای مشکل خود بیابند، احساس می کنند مسئول هستند مشکل را حل کنند و به کمک اوبشتابند.

خودتان مشکل را حل کنید


شاید این تفاوت ها آزاردهنده باشد اما وقتی بدانید که موضوع، اخلاق شخصی شریک زندگی شما نیست و در میان همه هم جنس هایش دیده می شود، با آرامش می توانید راه حلی پیدا کنید. ما این سه راه را پیشنهاد می کنیم:

نحوه تفکر با صدای بلند که خصیصه زنان است را برای همسرتان توضیح دهید. به او بگویید او و نحوه تفکرش درباره مسائل را هم درک می کنید. منظورم این نیست که زن ها نباید با صدای بلند فکر کنند، اما صحبت با همسرتان در این باره می تواند شرایط را راحت ترکند.

هنگامی که راجع به مشکلی با همسرتان صحبت می کنید، به او وقت بدهید به راه حلی برسید. تصور کنید با همسر خود مشغول برنامه ریزی برای تعطیلات تان هستید و می خواهید به این نتیجه برسید که آیا پنجشنبه شب حرکت کنید یا جمعه صبح؟

روش نادرست: با صدای بلند فکر می کنید و مزایا و مضرات هر یک را به تفصیل برمی شمرید و این فشار را به همسرتان می آورید که فورا به شما جواب دهد.

روش درست: اطلاعات را با همسرتان در میان می گذارید و از او می پرسید که: «آیا دوست داری راجع به آن صحبت کنیم یا ترجیح می دهی کمی فکر کنی و جوابت را بعدا به من بدهی؟»

این حالت به همسرتان فرصت می دهد بدون احساس جبر و ترس از اینکه مبادا پاسخ غلطی بدهد، با وقت کافی، راجع به اطلاعات داده شده تامل کند. دادن این حق انتخاب به همسرتان که چه وقت پاسخ دهد، در او این احساس را به وجود می آورد که آزاد است، به علاوه از طرف شما هم احساس کنترل و تحت فشار بودن نخواهدداشت.

منبع: مجله سیب سبز / بازنشر : بیتوته

رابطه جنسی

مشاوره ازدواج،مشاوره جنسی

آموزش زناشوئی

آموزشهای جنسی

مشاوره جنسی،مشاوره آنلاین

فیلم رابطه جنسی

رابطه جنسی

رابطه جنسی

امکانات فوق شامل خریدارای سی دی مقالات سایت و مجموعه آموزشی زوج خوشبخت نیز می شود

- - , .

پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده...
ما را در سایت پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان tanzimekhanevadeh بازدید : 201 تاريخ : شنبه 24 بهمن 1394 ساعت: 10:42

سوالاتی که نباید از همسر پرسید

سوالاتی که نباید از همسر پرسید

بیشتر مقالات درمورد حرف‌هایی که نباید به همسرتان بگویید به اجتناب از حرف زدن درمورد موضوعات تابو و خارج از محدوده اشاره می‌کند. بااینکه این موضوعات هم می‌تواند برایتان مفید باشد اما سوالاتی عمیق‌تر و مهمتر هم وجود دارد که خودداری از پرسیدن آنها ضروری‌تر است.

اگر از پرسیدن این ۱۰ سوال از همسرتان خودداری کنید، مطمئن باشید که رابطه‌ای رضایت‌بخش‌تر و شادتر در کنار او خواهید داشت.

۱. «مشکلت چیه؟ چرا همیشه این کار رو میکنی؟»

قضاوت منفی کردن درمورد همسرتان هیچوقت کار درستی نیست. تنها تاثیری که دارد بیشتر کردن رفتارهای منفی‌ در اوست که سعی دارید تغییرشان دهید چون قضاوتتان او را از شما دورتر می‌کند.

به جای حمله کردن به او بخاطر کارهایی که دوست ندارید انجام دهد، درمورد چیزهایی که دوست دارید و حسی که وقتی انجامشان می‌دهد در شما ایجاد می‌شود با او حرف بزنید.

مثلاً فرض کنیم که همسرتان همیشه عادت دارد در خمیردندان را باز بگذارد. به جای اینکه به او بگویید، «مشکلت چیه؟ چرا همیشه این کار رو میکنی؟» می‌توانید بگویید، «عزیزم میشه لطف کنی از این به بعد بیشتر در خمیردندن را ببندی؟ شاید احمقانه به نظرت برسه ولی وقتایی که این کار رو میکنی احساس می‌کنم بیشتر دوستم داری.»

بعد دفعه بعدی که در خمیردندان را بست، آن لذت بیشتر دوست داشته شدن را احساس کنید و بگذارید خوشحالتان کند. بغلش کنید و ببوسیدش. به او بگویید که می‌دانید کار کوچک و پیش‌پا‌افتاده‌ای است اما واقعا ممنونید که این کار را کرده است. وقتی همسرتان ببیند بخاطر این کار کوچک تحسینش می‌کنید، دلش می‌خواهد کارهای بیشتر و بیشتری برایتان انجام دهد و این حس مثبت بین‌تان باقی می‌ماند.

۲. «چرا هیچوقت کاری که میگم رو انجام نمیدی؟»

متهم کردم جذاب نیست. فضایی از ناامیدی، خشم، بی‌اعتمادی و جدایی ایجاد می‌کند. اینکار نه تنها برای رابطه‌تان مخرب است بلکه کاملاً بی‌فایده است.

تابحال کسانی را دیده‌اید که سبک زندگی و شخصیتشان را ناگهان عوض می‌کنند چون همیشه متهم می‌شده‌اند؟ آدمها گاهی‌اوقات به این دلیل تغییر می‌کنند که از بس متهمشان کردند احساس بدی پیدا کردند. در چنین شرایطی قدرت درونی فرد او را به سبک جدیدی از زندگی می‌کشاند. شما آن کاتالیزوری نباشید که طرفتان را تغییر دهید. راه‌های دیگری برای ایجاد همان تاثیر به روشی قابل‌اطمینان‌تر و سازنده‌تر هم وجود دارد.

هر وقت از همسرتان ناراحتید، اول باید مسئولیت احساسات، افکار و اعمال خودتان را بپذیرید. سهم خودتان را از این تساوی به گردن بگیرید. به جای فکر کردن به کارهای اشتباهی که همسرتان انجام می‌دهد، تمرکزتان را روی راه‌هایی که می‌تواند باعث تقویت رابطه‌تان شود بگذارید.

وقتی بیشتر به راه‌حل مشکل فکر کردید و درک بهتری از موقعیت و شرایط پیدا کردید، با لحنی شفاف و آزاد و دوستانه با او حرف بزنید تا راه‌حلی پیدا کنید که هر دو شما را خوشحال‌تر کند.

۳ و ۴. «چرا اینقدر (تنبل، خودخواه، قدرنشناس) هستی؟» / «چرا مهربون‌تر، بهتر نمیشی؟»

وقتی ناراحتید، نباید به طرفتان حمله کنید. این کار هیچ کمکی به شما نمی‌کند. شما با او هستید، با کل زندگی‌اش، او هم با شماست، با کل زندگی‌تان. اگر با هم هستید، یعنی تقریباً زوج خوبی هستید.

اگر می‌خواهید کیفیت رابطه‌تان بهتر شود، با نحوه ارتباط و حرف‌زدنتان شروع می‌شود. دکتر مارشال روزنبرگ می‌گوید که مفیدترین راه ارتباط برقرار کردن با همسرتان این است که صادقانه احساساتتان را ابراز کنید و با همدردی به ابراز احساس او پاسخ دهید.

صادقانه ابراز کنید چه حسی دارید و چه می‌خواهید، بدون اینکه او را متهم کنید، از او انتقاد کنید یا چیزی طلب کنید. وقتی همسرتان با شما حرف می‌زند، همدردانه گوش دهید که چه می‌گوید و چه حسی دارد، بدون اینکه انتقاد، اتهام یا طلبی از او بشنوید.

این نوع ارتباط برمبنای آزادی بیان، صداقت و درک شکل می‌گیرد و باعث تقویت رابطه‌تان می‌شود.

۵. «چرا نمیتونی یک کم آروم باشی؟»

اگر همسرتان در واکنش جنگ و گریز است به دستور شما نمی‌تواند «آرام‌تر» شود. اگر استرس دارد، یعنی چیزی اذیتش می‌کند. درغیراینصورت می‌توانست آرام باشد.

ناراحتی همسرتان می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد و بااینکه طبیعی است شما از او بخواهید آرام‌تر باشد، گفتنش در آن لحظه یعنی می‌خواهید به نتیجه‌ای که خودتان می‌خواهید برسید.

بهترین کاری که برای آرام‌تر کردن او می‌توانید انجام دهید این است که درکش کنید. قبل از اینکه بتوانید چیزی را تغییر دهید اول باید آن را بفهمید و درک کنید. گاهی‌اوقات درک کردن تنها چیزی است که به آن نیاز دارد.

وقتی درمورد اینکه چه اتفاقی برای همسرتان افتاده کنجکاو باشید و با آرامش آن را از او بپرسید، قدمی مفید برداشته‌اید. وقتی در چنین فضای حمایتگری با او حرف بزنید مطمئن باشید به نتیجه‌ای که می‌خواهید می‌رسید.

۶. «می‌خوای از من جدا بشی؟»

استفاده از این جمله در مشاجرات روزمره غیرضروری است و از نظر عاطفی یک مخرب احساسی به حساب می‌آید.

خیلی اوقات افراد این سوال را نمی‌پرسند که وضعیت برایشان روشن شود، می‌پرسند که امکان جدایی را به صورت تهدیدی وارد دعوا کنند.

اگر واقعاً می‌خواهید آن لحظه رابطه‌تان را بر هم بزنید، به او بگویید و همان کار را هم بکنید. درغیراینصورت، دلیل برای پرسیدن این سوال وجود ندارد. اگر احساس می‌کنید آن لحظه خیلی عصبانی هستید، یک قدم به عقب برداشته و مسئله را تا جایی که می‌توانید منتقدانه بررسی کنید و وقتی اوضاع بین‌تان آرام‌تر شد دوباره درمورد آن موضوع حرف بزنید.

اگر واقعاً می‌ترسید طرفتان بخواهد شما را ترک کند، خیلی ساده بگویید، «عزیزم، ببخشید. اجازه بده چند دقیقه برای خودمان باشیم و وقتی آرام‌تر شدیم حرف بزنیم.» و وقتی کمی آرام‌تر شدید، از او بپرسید، «الان چه حسی داری؟» یا «از رابطه‌مان چه می‌خواهی؟»

وقتی این سوالات را به روشی که تهدید‌آمیز نباشد بپرسید، به همسرتان فضای لازم برای فکر کردن سازنده درمورد سوالاتتان را خواهید داد. اگر همسرتان واقعاً قصد داشته باشد ترکتان کند، به شما خواهد گفت. درغیراینصورت، صحیح و با آرامش پرسیدن اینگونه سوالات صمیمیت بین‌تان را بیشتر خواهد کرد.

۷. «مطمئنی که دوست داری با من زندگی کنی؟»

بااینکه برای سلامت رابطه مهم است که دو طرف همدیگر را تحسین کنند اما هر فرد خودش مسئول احترام و اعتماد به نفس خود است.

همانطور که جردن گری، روانشناس خانواده می‌گوید، نشان دادن علاقه‌تان به همسرتان به صورت مرتب و روزانه و اطمینان دادن به او که برایتان بسیر جذاب است، رمز داشتن یک رابطه رضایت‌بخش است.

همینطور دکتر دیوید شارک نویسنده کتاب ازدواج پرعشق می‌گوید، داشتن تمایل و علاقه جنسی به کسی که مدام به دنبال تایید گرفتن از شماست سخت است. اگر مدام به دنبال تایید گرفتن طرف‌مقابلتان باشید، دیر یا زود برای همسرتان سخت خواهد شد که تحسینتان کند یا به شما احترام بگذارد.

راه‌حل این است که مطمئن شوید خودتان خودتان را دوست دارید و دوست دارید با خودتان باشید. وقتی برای خودتان جذاب باشید آنوقت برایتان راحت‌تر خواهد بود که بفهمید همسرتان واقعاً تحسینتان می‌کند و دوست دارد با شما باشد یا خیر.

۸ و ۹. «میتونم بهت اعتماد کنم؟» / «راستش رو بهم میگی؟»

پرسیدن مستقیم این سوال ایده خوبی نیست. هم اینکه باعث می‌شود همسرتان بلافاصله به حالت دفاعی برود و هم اینکه هیچوقت نمی‌توانید به پاسخی که دریافت می‌کنید مطمئن باشید.

دلیل آن این است که اگر اساساً نمی‌توانید به کسی اعتماد کنید، دیگر پرسیدن اینکه می‌توانید یا نمی‌توانید به او اعتماد کنید فقط اعصابتان را خردتر می‌کند.

وقتی افراد در روابط خود حالت مالکیت پیدا کرده و کمی حسود می‌شوند، مارک مانسون توصیه می‌کند، «خیلی ساده است: یا به همسرتان اعتماد دارید یا ندارید. اگر به او اعتماد دارید، پس دهانتان را ببندید. اگر اعتماد ندارید، دلیلی برای ادامه زندگی‌تان با او وجود ندارد.

اما اگر به او اعتماد دارید ولی او به شما دروغ بگوید چه؟ آنوقت مطمئن باشید که یک روز متوجه دروغ‌های او خواهید شد. ماه هیچوقت پشت ابر نمی‌ماند. بالاخره دروغ‌های او رو شده و متوجه آن می‌شوید. و آن روز، ترکش کنید.» بله کمی تلخ است اما کاملاً رک و راست است.

۱۰. «اگه میدونستی ناراحت میشم، چرا این موضوع رو وسط کشیدی؟»

یک رابطه خوب و باکیفیت با شبه آرامش ناشی از نگفتن‌ها ایجاد نمی‌شود. این رابطه با راحتی واقعی دو نفری حاصل می‌شود که با شفافیت کامل با هم صحبت می‌کنند تا صمیمیت رابطه و رضایتشان را از آن بیشتر کنند.

برای این منظور باید بتوانید درمورد موضوعات سخت و ناراحت‌کننده هم با هم صحبت کنید.

همانطور که دکتر دیوید شارک توصیه می‌کند، برای اینکه یک رابطه رضایت‌بخش باشد، باید هر دو طرف بتوانند به طور مستقل به خودشان آرامش دهند.

مطمئناً آرامش دادن به خود و مقابله با خود در یک زمان کار دشواری است. یعنی با آن قسمت از خودمان که شاید دوست نداشته باشیم با آن روبه‌رو شویم کنار بیاییم، مثل ترس‌هایمان، اضطراب‌ها و ناامنی‌هایمان.

البته به همان اندازه که سخت است، سودمند هم خواهد بود.

دقت به اتفاقاتی که درونتان می‌افتد با شفافیت، آزادی و کنجکاوی باعث ارتقای مداوم رابطه و زندگی‌تان خواهد شد.

منبع: سایت مردمان و  lifehack.com

رابطه جنسی

مشاوره ازدواج،مشاوره جنسی

آموزش زناشوئی

آموزشهای جنسی

مشاوره جنسی،مشاوره آنلاین

فیلم رابطه جنسی

رابطه جنسی

رابطه جنسی

امکانات فوق شامل خریدارای سی دی مقالات سایت و مجموعه آموزشی زوج خوشبخت نیز می شود

- - , .

پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده...
ما را در سایت پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان tanzimekhanevadeh بازدید : 257 تاريخ : پنجشنبه 22 بهمن 1394 ساعت: 16:11

نفوذ در دلها

عضویت در کانال تنظیم خانواده

علت علاقه پسرها به زنان مطلقه

علت علاقه پسرها به زنان مطلقه

ازدواج پسران مجرد با زنانی که مهر طلاق در شناسنامه شان دیده می شود، دلایل خاص خودش را دارد و نمی توان به طور کلی، آن را بد یا خوب دانست. هر ازگاهی پیامک هایی با مضمون تمایل پسری مجرد برای ازدواج با خانمی مطلقه به صفحه خانواده و مشاوره ارسال می شود، مانند این پیامک: «پسری 30 ساله هستم و از 6 سال پیش با خانمی که 2 سال از من بزرگ تر و مطلقه است آشنا شدم. بعد از گذشت 3 سال از آشنایی مان، وقتی ثابت شد دلیل طلاق گرفتنش مشکلات شوهرش بود، پیشنهاد ازدواج دادم که مادرم مخالفت کردند، به او علاقه دارم و نمی دانم چه کنم؟» در ادامه توضیحات مفصلی را درباره نقاط مثبت و منفی چنین ازدواج هایی بیان می کنیم:

دلایل تمایل پسرها به چنین ازدواج هایی


اولین نکته ای که باید بررسی شود علت ازدواج با خانم مطلقه است. این گونه به نظر می رسد که برخی پسرها برای حمایت از خانم های مطلقه تصمیم می گیرند با آن ها ازدواج کنند یا تصور می کنند امتیازها و مولفه های مدنظر یک زن مطلقه برای ازدواج پایین تر و کمتر از یک دختر مجرد است در نتیجه شرایط ازدواج با او آسان تر خواهد بود. در این شرایط پسرهای مجرد نباید فراموش کنند که این ازدواج به مهارت های خاصی نیاز دارد چراکه آسیب های متفاوتی نسبت به ازدواج های دیگر دارد.


واکنش مناسب در برابر مخالفت خانواده


نکته دیگر در چنین ازدواج هایی، مخالفت خانواده پسرهاست. به طور کلی اولین قدم در دفاع از فرد مورد نظر برای ازدواج این است که انتخاب ما قابلیت دفاع عقلانی داشته باشد. این دفاع حمل بر درستی ملاک ها و رتبه بندی و اولویت بندی آن هاست؛ اما معمولاً مخالفت والدین با فرد انتخابی فرزند به دلیل تطابق نداشتن ملاک ها و هم شأن نبودن فرد با فرزند یا خانواده است. در چنین مواقعی، پسر مجرد باید نیم نگاهی به ملاک های خودش بیندازد و ببیند آیا فرد مورد نظر را بر اساس ملاک های خودش انتخاب کرده است؟ آیا صفت خاصی در آن خانم وجود دارد که به دلیل همان ویژگی خاص، حاضر است با او ازدواج کند و از سایر داشته ها و نداشته ها غافل شده است؟ با این حال همه ما چه قبل و چه بعد از ازدواج به نظر و لطف والدین مان نیاز داریم حتی اگر والدین هیچ کمکی هم به ما نکنند باز هم باید سعی کنیم رضایت آنان را به دست آوریم.


بررسی بخش خوش بینانه و بدبینانه این ازدواج ها


با توجه به نکات مطرح شده در ابتدای این مطلب، نیاز است به 2 بخش خوش بینانه و بدبینانه ازدواج پسران مجرد با زنان مطلقه بپردازیم تا با دید منطقی تری در این باره تصمیم گیری شود.


نگاه خوش بینانه به چنین ازدواج هایی


1- زنان مطلقه به واسطه تجربه هایی که از زندگی اول خود کسب کرده اند توانایی مدیریت بهتری در روابط زندگی مشترک دارند به همین دلیل نظر پسران مجرد را بیشتر جلب می کنند. این زنان مهارت های خانه داری، ارتباط با اقوام، برخورد با همسر را دارند و دیگر نیازی نیست با شروع زندگی مشترک به آزمون و خطا بپردازند.
2- زنان مطلقه زنانی هستند که در صورت داشتن یک زندگی آرام، قدر موقعیت خود را می دانند و برای بهتر شدن زندگی تلاش می کنند. آن ها وضعیت دشواری را تجربه کرده اند و حاضر نیستند زندگی خوب امروزشان را به سادگی از دست بدهند.
3- در کنار همه موارد، به یاد داشته باشید مطلقه بودن دلیلی برای انتخاب نشدن برای ازدواج نیست در زمانه فعلی که متاسفانه آمار طلاق بسیار بالا رفته، زنان جوان زیادی را می بینیم که شاید در دهه دوم یا اوایل دهه سوم زندگی خود باشند و با قابلیت های برجسته و شان خانوادگی و اجتماعی بالا، سابقه شکست در زندگی مشترک داشته باشند بنابراین نباید قضاوت نادرستی درباره آن ها داشت.


نگاه بد بینانه به چنین ازدواج هایی


* یکی از آسیب های این نوع ازدواج ها یادآوری مکرر خاطرات ازدواج قبلی است. ممکن است زن در چنین ازدواجی مورد سرزنش مرد و اطرافیان او قرار گیرد و با وجود کوچک ترین اختلافی این جمله را بشنود «حتماً همسر قبلی ات همین رفتار را از تو دیده که طلاقت داده»، « تو از یک زندگی شکست خورده بیرون آمده بودی و من حمایتت کردم»
از طرف دیگر زن به دلیل تجربه ای که قبلاً داشته، ممکن است در معرض آسیب بیشتری قرار گیرد، همواره نگران باشد که با مشکلات زندگی مشترک قبلی اش مواجه شود و به محض مشاهده یک رفتار مشابه بگوید «تو هم مانند همسر اولم هستی» و ..... و زن مرتبا همسر دوم خود را با نقاط قوت همسر اول مقایسه و او را سرزنش کند.
در واقع نگاه بدبینانه می گوید پسر مجرد به این دلیل خواهان ازدواج با زن مطلقه است که فکر می کند ازدواج راحتی در پیش دارد. طبق یک انتظار عمومی زنان مطلقه در ازدواج دوم شان کم توقع تر هستند، سازگاری بیشتری نشان می دهند و تمایل به ازدواج های کم سرو صدا دارند که در آن از مراسم پی در پی و تشریفات خبری نیست. ممکن است در این بین پسرانی هم باشند که فکر می کنند امتیازهای زن مطلقه نسبت به دختر مجرد به مراتب پایین تر است در نتیجه شرایط ازدواج با او آسان تر خواهد بود و این ها آسیب هایی است که جوانان به مراتب از آن بی خبر هستند.


توصیه پایانی
در مشاوره مربوط به ازدواج هرگز گفته نمی شود که مراجعه کننده باید چه کند بلکه فقط اصول تصمیم گیری درست یادآوری می شود. درباره ازدواج هم باید گفته شود، همیشه ازدواجی مناسب تر است که بین دو طرف اشتراک بیشتری وجود داشته باشد. درباره ازدواج افراد مطلقه، بهتر است مرد مطلقه با زن مطلقه ازدواج کند (یادتان باشد که قطعیتی وجود ندارد و فقط گفته می شود بهتر است). همچنین پیشنهاد می شود که پسر مجرد از همسر قبلی این خانم، هر اطلاعاتی را که لازم است کسب کند یا حتی دیداری با او داشته باشد و سعی کند تحقیق کاملی درباره وی انجام دهد تا در آینده پشیمان نشود

مقاله از :بنفشه دولت آبادی، کارشناس ارشد مشاوره خانواده

روزنامه خراسان

رابطه جنسی

مشاوره ازدواج،مشاوره جنسی

آموزش زناشوئی

آموزشهای جنسی

مشاوره جنسی،مشاوره آنلاین

فیلم رابطه جنسی

رابطه جنسی

رابطه جنسی

امکانات فوق شامل خریدارای سی دی مقالات سایت و مجموعه آموزشی زوج خوشبخت نیز می شود

مشاهده دسته بندی :

بازدید : 3583

بخش ویژه کاربران عضو سامانه خدمات

مشاوره آنلاین

سفارش مقاله

مشاوره تلفنی

ویدئو های اموزشی و سلامت

مشاوره حضوری

بخش آموزشی ویژه متاهلین

پرسش و پاسخ جنسی

پرسش و پاسخ احکام شرعی

پرسش و پاسخ پزشکی

پرسش و پاسخ پیامکی

آزمون آمادگی ازدواج

دریافت بسته های آموزشی

کلاسها و دوره های آموزشی

دریافت پیامکهای ا»وزشی

مشاوره ازدواج

مشاوره جنسی



- - , .

پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده...
ما را در سایت پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان tanzimekhanevadeh بازدید : 201 تاريخ : چهارشنبه 21 بهمن 1394 ساعت: 19:40

نفوذ در دلها

عضویت در کانال تنظیم خانواده

چطور نداشتن رابطه جنسی باعث طلاق می شود

 

چطور نداشتن رابطه جنسی باعث طلاق می شود

نداشتن مهارت جنسی می‌تواند دلیل بسیاری از طلاق‌ها درکشور باشد. لاله عرب‌زاده، کار‌شناس حقوقی دادگاه با بیان این مطلب می‌گوید: «داشتن رابطه جنسی با کیفیت خوب یا رضایت‌بخش می‌تواند نقش مهمی در زندگی مشترک داشته باشد، اگرچه شاید بسیاری از افراد نمی‌پذیرند که دلیل طلاقشان نداشتن رابطه جنسی خوب بوده است، اما باید این حقیقت را پذیرفت که جامعه ما با این مشکل روبه‌رو است.»

او می‌افزاید: «می‌توان گفت بیش از ۵۰ درصد طلاق‌ها به دلیل مشکلات جنسی اتفاق می‌افتد، اگر موشکافانه به دلایل طلاق‌های دیگر مانند خیانت و... نیز نگاه کنیم متوجه خواهیم شد که سرچشمه این طلاق‌ها هم نداشتن رابطه جنسی خوب است، بنابراین می‌توان با قاطعیت عنوان کرد که ریشه اغلب طلاق‌های کشور به جز اعتیاد، روابط جنسی است که زوجین از آن رنج می‌برند.»

عرب‌زاده تاکید می‌کند: «آموزش می‌تواند دوای درد این نوع طلاق‌ها باشد زیرا در جامعه آموزش‌های لازم در مورد روابط جنسی یا حتی آشنایی با جنس مخالف وجود ندارد و زمانی که دختر و پسری با هم ازدواج می‌کنند یک‌شبه وارد دنیای جدیدی می‌شوند که در گذشته هیچ اطلاع درستی در مورد آن به دست نیاورده‌اند. همین امر هم دلیلی می‌شود که نمی‌توانند نیازهای جنسی و روحی یکدیگر را برآورده کنند و در نتیجه به مشکلاتی برمی‌خورند که اغلب آن‌ها به دلیل نداشتن‌‌ همان رابطه جنسی موفق شکل می‌گیرد و در‌‌نهایت کار به طلاق کشیده می‌شود، به نظر من اگر در دانشگاه‌ها در کنار درس تنظیم خانواده واحدی را تدریس کنند که به صورت تئوری روابط جنسی را آموزش دهد، از بسیاری از مشکلات کشور جلوگیری می‌کند.»

او معتقد است: «اگر چه بسیاری از افراد بر این باورند که تجربه کسب کردن در سال‌های اول زندگی می‌تواند بهترین آموزش باشد، باید عنوان کرد تجربه همیشه جواب مثبت نمی‌دهد و گاهی باعث دلزدگی افراد از یکدیگر می‌شود زیرا تجربه‌های ناموفق که پشت سر هم رخ دهد باعث می‌شود افراد نسبت به یکدیگر سرد شوند.»

ارتباط‌های عاطفی ناموفق است

علی‌اصغر اصغرنژادفرید، عضو هیات‌علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران درباره طلاق‌هایی که به دلیل نداشتن روابط جنسی مناسب اتفاق می‌افتد، می‌گوید: «اکثریت قریب به اتفاق طلاق‌هایی که در کشور اتفاق می‌افتد به دلیل نداشتن روابط عاطفی موفق است؛ یعنی افراد در برقرار کردن ارتباط اولیه و عاطفی با یکدیگر مشکل دارند و می‌توان گفت فردی که در برقرار کردن روابط اولیه زندگی مشکل دارد قطعا در برقرار کردن روابط جنسی با شریکش نیز دچار مشکل خواهد شد زیرا آموزش‌های لازم را در این مورد ندیده است.»

او می‌افزاید: «چهار عامل اصلی وجود مشکلات در روابط بین فردی، قبول نکردن یکدیگر، مشخص نبودن انتظارات و این است که زوجین نمی‌توانند خودشان را جای یکدیگر قرار دهند و در نتیجه به سمت طلاق کشیده شوند.»

اصغرنژادفرید عنوان می‌کند: «یکی از عواملی که زوجین نمی‌توانند روابط جنسی موفقی داشته باشند تفاوت میان زنان با مردان است و همین برابر نبودن بین زن و مرد باعث می‌شود که نتوانند نیازهای یکدیگر را برطرف کنند و همین امر دلیلی می‌شود که در آینده دچار مشکل‌های فراوانی بشوند، زیرا نیاز روحی و جسمیشان برآورده نشده است و این باعث بداخلاقی و گاهی درد در قسمت‌های مختلف بدن می‌شود که در دراز مدت مشکلات عمیقی را به وجود می‌آورد. این موضوع نیز با آموزش و مشاوره قابل حل است.»

با وجود تاکید روان‌شناسان به مشاوره جنسی و آموزش در این زمینه، تابوی آموزش و مشاوره، بین مسئولان آموزش و پرورش و بهزیستی و... باعث شده تا با وجود آمارهای طلاق بر اثر مشکلات جنسی، کسی به فکر آموزش‌های جنسی یا راه‌اندازی دفاتری برای مشاوره جنسی نباشد.

منابع: سلامت / فرهیختگان/ جام جم سرا

رابطه جنسی

مشاوره ازدواج،مشاوره جنسی

آموزش زناشوئی

آموزشهای جنسی

مشاوره جنسی،مشاوره آنلاین

فیلم رابطه جنسی

رابطه جنسی

رابطه جنسی

امکانات فوق شامل خریدارای سی دی مقالات سایت و مجموعه آموزشی زوج خوشبخت نیز می شود

مشاهده دسته بندی :

بازدید : 127

بخش ویژه کاربران عضو سامانه خدمات

مشاوره آنلاین

سفارش مقاله

مشاوره تلفنی

ویدئو های اموزشی و سلامت

مشاوره حضوری

بخش آموزشی ویژه متاهلین

پرسش و پاسخ جنسی

پرسش و پاسخ احکام شرعی

پرسش و پاسخ پزشکی

پرسش و پاسخ پیامکی

آزمون آمادگی ازدواج

دریافت بسته های آموزشی

کلاسها و دوره های آموزشی

دریافت پیامکهای ا»وزشی

مشاوره ازدواج

مشاوره جنسی



- - , .

پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده...
ما را در سایت پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان tanzimekhanevadeh بازدید : 193 تاريخ : دوشنبه 19 بهمن 1394 ساعت: 19:56

نفوذ در دلها

عضویت در کانال تنظیم خانواده

ریشه حساسیت و حسادت در نامزدی

ریشه حساسیت و حسادت در نامزدی

در ابتدای ازدواج یا آشنایی زیاد پیش می آید که نامزدها دچار احساس حسادت شوند. این حسادت که همزمان با حس مالکیت به وجود می آید، گاهی آنقدر عذاب آور می شود که روابط نامزدها را متشنج می کند و قول و قرارهای ازدواج را بهم می زند. برای دختر و پسری که تا پیش از این درباره انجام کارهایشان استقلال داشته اند، ساده نیست که حالا حس کنند که تحت کنترل و پایش هم قرار گرفته اند و در این شرایط جدید باید با هم هماهنگی بیشتری پیدا کنند.

گاهی وقت ها نگرانی از این بابت است که فرد حسود، خود را در رده ای پایین تر از نامزد یا همسرش تصور می کند و با اعمال فشار و سخت گیری سعی دارد محیط اطراف همسرش را محدود کند تا او قدرت مقایسه را از دست بدهد و متوجه این تفاوت نشود. در حقیقت اگر تفاوت هایی که در تحصیلات، مرتبه شغلی، اقتصادی و فرهنگی وجود دارد در مراحل اولیه مورد پذیرش قرار نگرفته باشد و افراد نتوانسته باشند به تفاهم برسند و حل کنند در مراحل بعدی رابطه باعث برانگیخته شدن حس حسادت خواهد شد.

واقعیت این است که گاهی این حسادت یا حساسیت های عاشقانه از احساس ناامنی در رابطه سرچشمه می گیرد. شما وقتی نامزدتان را در حال گفتگویی صمیمی با یک غریبه می بینید، حساس می شوید چون حس می کنید امنیت رابطه تان به خطر افتاده است و ممکن است کسی بیش از شما بتواند به همسرتان نزدیک شود یا مورد قبول او واقع گردد.

این وضعیت اگر خیلی شدید شود، یعنی اگر فرد با کوچکترین حدس و گمان، نشانه یا حرفی احساس کند امنیت رابطه به خطر افتاده است، یعنی وارد فاز بی اعتمادی شده و باید ریشه این بی اعتمادی را پیدا کنید تا بتواند دوباره امنیت خاطر و آرامش را به رابطه برگرداند.

آنچه که مهم است این است که بعد از ازدواج، افراد باید نوع روابط خود با اطرافیان را تغییر دهند و بدانند که صمیمیت رفتاری و گفتاری سابق را با دختر یا پسرهای فامیل تان نمی توانند داشته باشند مگر آن که همسرشان ظرفیت پذیرش استانداردهای فامیلی خانواده همسر را داشته باشد که این امر کاملا فرهنگی می باشد.

گاهی حسادت به واسطه تجارب پیشین فرد با افراد می باشد. اگر در گذشته مورد خیانت قرار گرفته باشد این امکان وجود دارد سبب آن شود که از ترس تکرار آن بیشتر طرف مقابل را تحت کنترل، نظارت و سلطه گری قرار دهد حتی در زمانیکه دلیلی برای شک و تردید به او وجود ندارد. باید توجه شود که هرگز درباره چیزی که همسر روی آن حساس است، به او دروغ نگویند.

گاهی اگر بد دلی و بد بینی خیلی شدید باشد یک بیماری تلقی می شود و اصطلاحا اختلال شخصیت پارانویید بوجود می آید و گاهی هم تجربیات و شکست های متعددی که فرد در زندگی خود داشته، او را به فردی بد بین و بی اعتماد تبدیل کرده است.

همچنین امکان دارد فرد شکاک فردی باشد که در گذشته وفادار نبوده و خیانت کرده و به قصد پرهیز از آن که نکند چنین امری برای خودش اتفاق بیافتد وسواس بخرج داده و بخواهید مطمئن شود که تنها فرد مورد علاقه همسرش می باشد. درک متقابل و همدلی از مهترین عوامل زمینه ساز برای ایجاد صمیمیت بیشتر، شور و عشق و تعهد می باشد

مقاله از دكتر ميناپورفرخ، روان شناس

منبع : رادیو سلامت

بازنشر : سلامت نیوز

رابطه جنسی

مشاوره ازدواج،مشاوره جنسی

آموزش زناشوئی

آموزشهای جنسی

مشاوره جنسی،مشاوره آنلاین

فیلم رابطه جنسی

رابطه جنسی

رابطه جنسی

امکانات فوق شامل خریدارای سی دی مقالات سایت و مجموعه آموزشی زوج خوشبخت نیز می شود

مشاهده دسته بندی :

بازدید : 237

بخش ویژه کاربران عضو سامانه خدمات

مشاوره آنلاین

سفارش مقاله

مشاوره تلفنی

ویدئو های اموزشی و سلامت

مشاوره حضوری

بخش آموزشی ویژه متاهلین

پرسش و پاسخ جنسی

پرسش و پاسخ احکام شرعی

پرسش و پاسخ پزشکی

پرسش و پاسخ پیامکی

آزمون آمادگی ازدواج

دریافت بسته های آموزشی

کلاسها و دوره های آموزشی

دریافت پیامکهای ا»وزشی

مشاوره ازدواج

مشاوره جنسی



- - , .

پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده...
ما را در سایت پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان tanzimekhanevadeh بازدید : 212 تاريخ : دوشنبه 19 بهمن 1394 ساعت: 6:02

چرا برخی زوجین حرف همدیگه را نمی فهمند

چرا برخی زوجین حرف همدیگه را نمی فهمند

چرا همسرم درکم نمیکنه، چرا حرف همدیگه رو نمیفهمیم؟

انگار گاهی زبان یکدیگر را نمی فهمیم اما برای اینکه ریشه این مشکلات را بیابیم و راه حل مقابله با آنها را یاد بگیریم، به سراغ دکتر قدرتی رفتیم تا از ایشان راهنمایی بگیریم.


یکی از دلایل مشکلات ارتباطی بین زنان و مردان، تفاوت سطح ارتباطی آنهاست؛ خانم ها معمولا در بیان و توصیف یک چیز، تمام مراحلی را که در ذهن شان پردازش می شود، به زبان می آورند و ممکن است مطابق آن عمل کنند یا نکنند؛ در حالی که مردان عادت ندارند چیزهایی را که از ذهن شان می گذرد به زبان بیاورند و فقط به اعلام نتیجه نهایی بسنده می کنند.

زاویه دید و طرز تفکر متفاوت


رفتارها و عملکرد زنان و مردان گاهی آنقدر با یکدیگر تفاوت دارد که به نظر می رسد آنها از دو سیاره گوناگون آمده اند؛ چون هر کدام مطابق طرز تفکر خود عمل می کنند و همین موضوع هم اغلب باعث بروز اختلاف می شود؛ البته این تفاوت ها لازم است و اصلا بد نیست؛ ولی وقتی به خوبی فهمیده و درک نشوند، می توانند مشکل آفرین شوند؛ مثلا خانم ها چون بیشتر به جزییات توجه دارند، بیشتر متوجه تغییر حالات طرف مقابل شان می شوند و به همین دلیل انتظار دارند او هم درست همانند آنها رفتار کند؛ در صورتی که آقایان کمتر به این موضوع توجه دارند و همین موضوع گاه باعث بروز اختلاف خمی شود.

سطوح مختلف ارتباط


روان شناسان معتقدند ارتباط، دو سطح کلامی و غیرکلامی دارد؛ معمولا هم مشکل زمانی به وجود می آید که این دو سطح در تعارض با یکدیگر باشند؛ یعنی شما به زبان یک چیز می گویید اما به گونه ای دیگر رفتار می کنید. جالب اینجاست که مخاطب سطح غیرکلامی پیام را خیلی سریع تر می گیرد؛ چون این سطح هم قوی تر است و هم تاثیر بیشتری بر مخاطب دارد؛ یعنی مثلا وقتی می خواهید کسی را به منزل تان دعوت کنید، اگر کلام و چهره شما با هم هماهنگ نباشد، توجه مخاطب بیشتر به چهره شما معطوف می شود نه به کلامتان. مشک لهم اغلب زمانی به وجود می آید که این دو سطح ارتباط، اختلاف زیادی با هم دارند.

البته علت این موضوع را هم می توان در تعارفات و تفاوت های فرهنگی جستجو کرد؛ مثلا گاهی تعارفات معمول جزو ارزش ها محسوب شده و افراد به گونه ای ترغیب می شوند که اینطور رفتار کنند. حتی گاهی صراحت بیان بی احترامی تلقی می شود.

ما بخشی از این رفتارها را در کودکی و در خانواده یاد می گیریم ولی بخش دیگر آن ریشه در فرهنگ ما دارد و اکثرا مشکل در خانواده هایی به وجود می آید که والدین پیام های متفاوتی را به بچه هایشان منتقل می کنند.

ذهن جزیی نگر و کلی بین!


ذهن خانم ها بیشتر به جزییات توجه دارد و بنابراین آنها زودتر متوجه ارتباطات غیرکلامی می شوند، زودتر واکنش نشان می دهند و حساسیت بیشتری دارند؛ در حالی که آقایان کلی نگرند و معمولا به کلیات یک ارتباط توجه بیشتری دارند؛ مثلا اگر همسرشان هنگام ناراحتی بگوید علاقه ای به بیرون رفتن ندارند، دقیقا همان برداشت را از کلام او می کنند؛ در حالی که همیشه منظور واقعی خانم ها همان چیزی نیست که می گویند. در این مواقع اگر دو طرف از همدیگر شناخت نداشته باشند، مشکلات زیادی به وجود خواهد آمد؛ بنابراین شناخت بیشتر، آگاهی و آشنایی با دنیای طرف مقابل، بهترین راه برای موفقیت در ارتباط خواهد بود.

گفتگوی مناسب


یکی از چیزهایی که به ما کمک می کند در ارتباط موفق تر باشیم این است که واقعا یاد بگیریم چگونه درباره چیزهایی که ما را ناراحت یا خوشحال می کنند با طرف مقابل صحبت کنیم و انتظار نداشته باشیم که او خودش متوجه ناراحتی ما بشود و حالات مختلف ما را حدس بزند؛ چون افراد با یکدیگر متفاوتند.

بهترین کار این است که ما یاد بگیریم در مورد احساسات مان و تاثیراتی که طرف مقابل بر ما دارد، صحبت کنیم. خیلی از افراد ترجیح می دهند چیزی نگویند چون یا خجالت می کشند و فکرمی کنند چیز مهمی نیست یا نگران هستند که شاید نتوانند خوب منظورشان را برسانند و بدین ترتیب دعوا و اختلاف بین شان پیش بیاید.

در واقع این رفتارها در طولانی مدت آسیب های زیادی به ارتباط می زند. فراموش نکنیم باید زمان مناسبی را برای صحبت کردن با طرف مقابل خود پیدا کنیم و آن زمان مناسب وقتی است که بتوانیم احساسات مان را کنترل و مدیریت کنیم.

به همدیگر برچسب نزنیم!


یکی از مشکلاتی که اغلب زوج ها با آن درگیر هستند، این است که به یکدیگر برچسب می زنند؛ مثلا اگر همسرشان بداخلاقی کرده یا چیز مهمی را فراموش می کند، به او می گویند: «تو همیشه اینطوری رفتار می کنی» و بدین ترتیب باعث می شویم که طرف مقابل حالت تدافعی به خود بگیرد و خود را توجیه کند؛ در حالی که باید بدانیم این مکالمات هیچ کمکی به موفقیت ما در ارتباط نخواهد کرد. بهتر است هنگام گفتگو بیشتر از ضمیر «من» استفاده کنیم؛ مثلا بگوییم: «من اینطور احساس می کنم یا من اینطور فکر می کنم و ...» چون در این صورت عقیده خود را به طرف مقابل تحمیل نکرده ایم.

نکته مهم دیگر آن است که دقیقا باید به طرف مقابل بگوییم که کدام رفتار او ما را ناراحت می کند. به این ترتیب این فرصت را به مخاطب خود می دهیم که در خودش تغییر ایجاد کند.

 

الگوی رفتار درست


از آنجایی که خانم ها هنگام ناراحتی علاقه بیشتری به حرف زدن دارند، نباید فکر کنند اگر همسرشان مانند آنها رفتار نمی کند، یعنی توجهی به آنان ندارد. آقایان هم بهتر است با توجه به روحیات همسر خود رفتار کنند؛ یعنی هنگام ناراحتی همسرشان بیشتر به او توجه کنند و این کار را هم کامل، دقیق و دور از تظاهر انجام دهند.

مثلا اگر می خواهند به حرف همسرشان گوش کنند، این کار را با توجه کامل به او انجام دهند، نه هنگامی که مشغول خواندن روزنامه یا تماشای تلویزیون هستند چون اینگونه، فرصت اعتراض کردن را هم از او می گیریم. بنابراین باید به طرف مقابل مان فرصت دهیم که در مورد احساسات واقعی خود به راحتی صحبت کند تا ما هم بتوانیم بهتر مسئله را ریشه یابی کنیم.

منبع : سایت برترینها

رابطه جنسی

مشاوره ازدواج،مشاوره جنسی

آموزش زناشوئی

آموزشهای جنسی

مشاوره جنسی،مشاوره آنلاین

فیلم رابطه جنسی

رابطه جنسی

رابطه جنسی

امکانات فوق شامل خریدارای سی دی مقالات سایت و مجموعه آموزشی زوج خوشبخت نیز می شود

- - , .

پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده...
ما را در سایت پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان tanzimekhanevadeh بازدید : 221 تاريخ : دوشنبه 19 بهمن 1394 ساعت: 6:02

نفوذ در دلها

عضویت در کانال تنظیم خانواده

رابطه جنسی چند دقیقه باید باشد

رابطه جنسی چند دقیقه باید باشد

رابطه جنسی چه مدت باید طول بکشد؟ آیا زمان خاصی مد نظر است ؟ چطور میشود زمان رابطه جنسی را طولانی تر کرد؟

اگر همسران از هم آغوشی با هم مسرور و خرسند باشند، چشمشان را به روی بسیاری از خطاهای یکدیگر خواهند بست. یک رابطه جنسی ایده آل در زمان کوتاه اتفاق نمی افتد. کمیت در رابطه جنسی مهم است. آمیزشی که کمتر از بیست دقیقه الی نیم ساعت طول بکشد، رضایت بخش نیست. یک آمیزش ایده آل حداقل نیم ساعت وقت می خواهد. لذت جنسی یک لذت بسیار تاثیر گذار و مفرح است نباید کوتاه و در حد رفع نیاز باشد. در واقع طولانی و مسرت بخش بودن آن از نشانه های رضایت جنسی است. متنوع کردن فعالیتهای جنسی موجب طولانی تر شدن رابطه خواهد شد. در بسیاری از اوقات ممکن است حوصله ی یک آمیزش طولانی را نداشته باشید اما بعد از نوازشها و تحریکات اولیه این حوصله و میل هم ایجاد خواهد شد.

چگونه زمان رابطه جنسی را بیشتر کنیم

گاهی هر چه زمان تحریک و نوازشهای مثلا الکی بیشتر باشد، رابطه ی بهتری شکل خواهد گرفت پس برای شروع عجله نداشته باشید

اما اگر آدم کم حوصله ای باشید و همسر شما بداند که صبر شما کم است یا تندخویی و رفتاری عصبی دارید به طول مدت رابطه جنسی امید نداشته باشید. در واقع لازم است، طوری با گشاده رویی و علاقه تمایلتان را نشان دهید تا همسرتان هم با خیال راحت همه ی خواسته هایش را مطرح کند.

باید بتوانید بخشهای مختلف و متنوعی از بازی و نوازش و ارتباط را با هم تجربه کنید. وقتی حوصله می کنید و در فرصت مناسب با هم یک رابطه ی زمان بر را تجربه می کنید به خوبی از لذتهای هم آغوشی لبریز و به بهترین شکل ارضا خواهید شد. این ارضای کافی و کامل، هم اخلاق تان را به لحاظ فیزیولوژیستی بهتر می کند و هم مهر و محبت تان را نسبت به هم افزایش می دهد.
برای طول دادن یک رابطه اول باید فرصت و محل مناسب وجود داشته باشد. مثلا لازم است که از خواب رفتن بچه ها مطمئن باشید. در مرحله ی بعد لازم است که آرامش داشته باشید و رفتارهایتان با عجله و اضطراب نباشد تا همسرتان هم مضطرب نشده و آمیزش تان دستپاچه و نصفه و نیمه تمام نشود.
در شروع رابطه طوری وانمود کنید که قصد دارید با همسرتان به اصطلاح ور بروید. مخصوصا اگر همسرتان تمایل نشان نمی دهد یا فکر می کنید، مخالف است این روش خوبی است.

طوری وانمود کنید که اصلا قصد رابطه جنسی ندارید، فقط می خواهید از روی عادت و شیطنت کمی با او ور بروید. در این صورت او مخالفت نشان نخواهد داد. شما هم فرصت بیشتری برای تحریک کردن خواهید داشت. گاهی هر چه زمان تحریک و نوازشهای مثلا الکی بیشتر باشد، رابطه ی بهتری شکل خواهد گرفت پس برای شروع عجله نداشته باشید. اگر مرد هستید و با همسرتان بازی می کنید از دیر ارضا شدن او خسته نشوید بلکه این زمان را حتی با شیطنتهای خودتان طولانی تر کنید. کم کم طول زمان شما را هم وسوسه ی بیشتری خواهد کرد و برای لذت بردن هر چه بیشتر آماده می کند.

وقتی حوصله می کنید و در فرصت مناسب با هم یک رابطه ی زمان بر را تجربه می کنید به خوبی از لذتهای هم آغوشی لبریز و به بهترین شکل ارضا خواهید شد

وقتی تحریک و تمایل در هر دو طرف بالا گرفت، رابطه را به سمت فرود و انتها نبرید. بلکه سعی کنید، بازیهای مختلف و مهیجی را وارد رابطه کنید. ارتباط دهانی و نوازش قسمتهای مختلف ... هر کدام می تواند چند دقیقه زمان را به خود اختصاص دهد. و همه ی اینها باید قبل از ارضا شدن هر دو طرف صورت بگیرید.

وقتی یکی از همسران ارضا شد، دیگر ادامه ی بازی کار سخت و ناراحت کننده ای خواهد بود پس ضرورت دارد، ارضاء هر دو طرف به طول بیفتد. یعنی زود ارضائی و زود انزالی با رعایت های لازم برای هیچ کدام از طرفین اتفاق نیفتد. زمان که طولانی شود و تحریک ها موثر واقع شوند، هر اقدامی از لذت مضاعف و بیش از حد توقع برخوردار خواهد شد. پس زود میدان را خالی نکنید و حوصله داشته باشید تا این اتفاق برای شما هم بیفتد.
بنابراین به کمیت رابطه ی جنسی توجه داشته باشید و سعی کنید هر از گاهی یک رابطه ی مفصل با تمام اجزا و بخشهای متنوع آن را تجربه کنید و قلب و روحتان را از یک لذت حلال سرشار کنید. در این صورت قطعا یک قدم در مسیر تفاهم و صمیمیت در خانواده هم برداشته اید

منبع بخش اول : پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده

منبع بخش دوم : تبیان

رابطه جنسی

مشاوره ازدواج،مشاوره جنسی

آموزش زناشوئی

آموزشهای جنسی

مشاوره جنسی،مشاوره آنلاین

فیلم رابطه جنسی

رابطه جنسی

رابطه جنسی

امکانات فوق شامل خریدارای سی دی مقالات سایت و مجموعه آموزشی زوج خوشبخت نیز می شود

مشاهده دسته بندی :

بازدید : 4522

بخش ویژه کاربران عضو سامانه خدمات

مشاوره آنلاین

سفارش مقاله

مشاوره تلفنی

ویدئو های اموزشی و سلامت

مشاوره حضوری

بخش آموزشی ویژه متاهلین

پرسش و پاسخ جنسی

پرسش و پاسخ احکام شرعی

پرسش و پاسخ پزشکی

پرسش و پاسخ پیامکی

آزمون آمادگی ازدواج

دریافت بسته های آموزشی

کلاسها و دوره های آموزشی

دریافت پیامکهای ا»وزشی

مشاوره ازدواج

مشاوره جنسی



- - , .

پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده...
ما را در سایت پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان tanzimekhanevadeh بازدید : 241 تاريخ : شنبه 17 بهمن 1394 ساعت: 10:54

نفوذ در دلها

عضویت در کانال تنظیم خانواده

شوهر حرف گوش کن خوب است یا بد ؟

 

شوهر حرف گوش کن خوب است یا بد ؟

چند سالی است كه معمولا در دورهمی‌های زنانه یك نفر شروع می‌كند به صحبت كردن درباره اینكه چه شوهر فرمان‌بردار و بی‌سر و صدایی دارد. اطرافیان هم با كلی حسرت به او نگاه می‌كنند و در دل آرزو می‌كنند كاش شوهر آنها هم مثل «موم» توی دست‌شان بود.


البته ماجرا به اینجا ختم نمی‌شود. دوستان آن خانمی كه شوهرش را مثل «موم» توی دستش فرم می‌دهد وقتی وارد زندگی شخصی خودشان می‌شوند مدام به این فكر می كنند چطور باید از همراه زندگی‌شان «موم» بسازند و بعد با فراغ بال آن را به هر شكلی كه دوست دارند در بیاورند. بهتر است مراقب باشید، این رابطه به نظر جذاب، از سلامت خوبی برخوردار نیست.


در این خصوص با "ریبوار نظری" كه این روزها در كلینیك روانشناسی منطقه 12 شهرداری مشغول به فعالیت است، تماس گرفتیم و از ایشان خواستیم درباره مضرات و فواید این «موم بودن» و آسیب‌هایی كه به زندگی مشترك وارد می‌كند برایمان توضیحاتی بدهد. «چند سالی است كه زنان به عنوان افراد پیشرو در جامعه مشغول فعالیت هستند و دیگر مانند گذشته آدم‌های پیرو نیستند. این مساله برای جامعه، زندگی زناشویی و... بسیار خوب است اما گاهی اوقات تعدادی از خانم‌ها به دلیل مشكلاتی كه دارند فكر می‌كنند در زندگی زناشویی باید مانند یك رئیس یا مادری سخت‌گیر به همسرشان امر و نهی كنند. حالا اگر این خانم‌ها با آقایانی كه به واسطه یكسری مشكلات شخصیتی و روحی كه سلطه‌پذیر هستند ازدواج كنند، به قول معروف به مراد دل‌شان می‌رسند و شوهر مانند یك كارمند بی زبان و ساده‌، هر چیزی را كه همسرش به عنوان رئیس به او بگوید بی چون و چرا قبول می‌كند.»

پس اگر حسرت زندگی‌تان تا الان این بود كه چرا همسرتان مثل موم توی دست شما نیست، بهتر است نگاه‌تان را عوض كنید، چون این رابطه رئیس و مرئوسی در زندگی زناشویی به شدت مخرب است و حكایت از مشكلات هر دو نفر دارد: «آقایانی كه اعتماد به نفس پایین دارند و شدت وابستگی‌شان به اطرافیان و خصوصا جنس مونث زیاد است سعی می‌كنند به هر چیزی كه همسرشان می‌گوید عمل كنند، حتی اگر خودشان مخالف این ماجرا باشد. مساله‌دیگری كه می‌توان به آن اشاره كرد حس نا امنی است. مردهایی كه از سوی همسرشان این حس را گرفته‌اند كه ممكن است هر لحظه آن‌ها را از دست بدهند معمولا به سمتی می‌روند كه به جز «بله»، «چشم‌» هیچ چیزی دیگری به زبان نمی‌آورند. مساله دیگر كه خیلی مهم است به اتاق خواب افراد برمی‌گردد. معمولا مردهایی كه مشكلاتی جنسی مانند بی میلی و سردمزاجی دارند و نمی‌توانند همسرشان را راضی كنند در نگاه قدم اول برای جبران این كمبود سعی می‌كنند هر چیزی را كه همسرشان می‌گوید، گوش كنند.»


مشكلات روحی و خلا‌ها تنها به آقایان ختم نمی‌شود، بلكه خانم‌ها هم دچار اختلالات روحی مانند آزارگری هستند. آنها معمولا پدر یا برادری داشته‌اند كه به مادرشان یا خودشان مدام زور گفته. به همین دلیل می‌خواهند با زورگویی به همسرشان انتقام گذشته را بگیرند و مدام مراقب این باشند كه حق‌شان خورده نشود. برای همین سلطه‌گرانه با همسرشان رفتار می‌كنند و این رفتار آنها را به شدت خشنود می‌كند. این زنان معمولا پرخاشگر نیستند، اتفاقا به اصطلاح عامیانه با پنبه سر می‌برند و حرف‌شان را با لبخندهای معنی‌دار و جملات مخصوص به كرسی می‌نشانند. بعضی از خانم‌هایی كه با این مشكلات روبه‌رو هستند، بعد از مراجعه به كلینیك و گذراندن دوران مشاوره، به این نتیجه می‌رسند كه زورگویی به همسرشان نتیجه خشمی است كه از دوران كودكی‌شان باقی مانده است.


از آقای نظری خواستیم درباره راه‌حل این مشكل صحبت كند: «روان‌شناس‌ها معمولا برای كنترل خشم یا مسائلی مانند عجول بودن تكنیك‌هایی را معرفی می‌كنند اما مساله‌تحقیر كردن همسر، زورگویی، آزارگری و... مسائلی هستند كه باید توسط متخصص و جلسات مشاوره رفع شود، در غیر این صورت ممكن است باعث بروز مشكلات زیادی شود. اصلی‌ترین مشكلی كه بعد از 10 سال زندگی مشترك یا حتی كمتر ممكن است برای این آدم‌ها به وجود بیاید، افسردگی شدید است. افسردگی كه گاهی اوقات منجر به اتفاقات ناخوشایندی می‌شود.»

منبع:نی نی سایت

رابطه جنسی

مشاوره ازدواج،مشاوره جنسی

آموزش زناشوئی

آموزشهای جنسی

مشاوره جنسی،مشاوره آنلاین

فیلم رابطه جنسی

رابطه جنسی

رابطه جنسی

امکانات فوق شامل خریدارای سی دی مقالات سایت و مجموعه آموزشی زوج خوشبخت نیز می شود

مشاهده دسته بندی :

بازدید : 1029

بخش ویژه کاربران عضو سامانه خدمات

مشاوره آنلاین

سفارش مقاله

مشاوره تلفنی

ویدئو های اموزشی و سلامت

مشاوره حضوری

بخش آموزشی ویژه متاهلین

پرسش و پاسخ جنسی

پرسش و پاسخ احکام شرعی

پرسش و پاسخ پزشکی

پرسش و پاسخ پیامکی

آزمون آمادگی ازدواج

دریافت بسته های آموزشی

کلاسها و دوره های آموزشی

دریافت پیامکهای ا»وزشی

مشاوره ازدواج

مشاوره جنسی



- - , .

پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده...
ما را در سایت پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان tanzimekhanevadeh بازدید : 187 تاريخ : پنجشنبه 15 بهمن 1394 ساعت: 12:54

بازگشت به زندگی مشترک بعد از خیانت زناشویی

خیانت های زناشویی جزء یکی از پیچیده ترین اختلالات ارتباطی میان زوجین است

خیانت های زناشویی جزء یکی از پیچیده ترین اختلالات ارتباطی میان زوجین است. بر خلاف تصور اکثریت جامعه، دردی لاعلاج نیست و با رعایت اصولی به ظاهر ساده می توان زندگی مشترک را نجات داد و رد پای خیانت را محو کرد.

با مرور صفحات حوادث روزنامه ها وقتی سرگذشت زندگی های زناشویی را در مجلات مطالعه می کنید، به سینما می روید و فیلم می بینید، سریال های تلویزیونی را نگاه کرده و دلایل طلاق های عاطفی را پیگیری می کنید و آمار طلاق های قانونی را برانداز می کنید؛ با یک اصطلاح بیش از حد مواجه می شوید: «خیانت های زناشویی»


البته شاید این اصطلاح از مناظر گوناگون مورد توجه قرار گیرد ولی نقطه مشترک در همه دیدگاه ها به نوعی نشان می دهد، اگر یک رابطه زناشویی با مانعی به نام «خیانت زناشویی» مواجه شد، آن رابطه قطعاً محکوم به فروپاشی است. در بهترین حالت تصویر زنی در ذهن ما شکل می گیرد که به خاطر حفظ زندگی مشترک خود و از دست ندادن فرزندان، قربانی شده و در کنار مردی خائن ادامه زندگی می دهد.

اگر شما خواننده گرامی جز آن دست افرادی هستید که در معرض خیانت های زناشویی قرار گرفته اید، باید بدانید که در نظر گرفتن این چهار قانون ساده به عنوان یک نسخه می تواند زندگی تان را نجات دهد. البته منوط بر اینکه این چهار قانون هم از طرف فرد خیانت دیده و هم از طرف فرد بی وفا مورد توجه قرار گیرد. اگر سعی در یادگیری و سپس پیگیری این چهار قانون نکنید، بهبود زندگی مشترک شما تا حدی غیرممکن می شود. در ادامه این قوانین را مرور می کنیم:

قوانین نجات زندگی مشترک بعد از خیانت


قانون اول: حمایت


عامل نارضایتی و ناخشنودی همسرتان نباشید. قطعاً همه ما انسان ها با ویژگی های طبیعی مانند توانایی عصبانی شدن، خودخواهانه رفتار کردن، نامحترمانه برخورد کردن و... متولد شده ایم. اما همین توانایی ها، تهدید کننده های جدی زندگی مشترک بوده و در حقیقت طوفان عشق به شمار می روند و می تواند رابطه عاشقانه و عاطفی که می توانید با همسرتان داشته باشید را به اصطکاک بکشاند. حال آنکه شما می توانید با توجه و عمل به قانون حمایت، عشق همسرتان را برای همیشه حفظ کنید. یعنی طوری رفتارتان را انتخاب کنید که از گرایشات تخریبی (مانند عصبانی شدن، رفتارهای غیرمحترمانه، خودخواهی و...) دوری کرده و با حذف این گرایشات رابطه عاطفی تان را تضمین کنید.


یکی از راه های  دیگر برای جلب حمایت همسرتان، توافق مشترک است یعنی در زندگی زناشویی تان هیچ کاری را بدون توافق دو طرفه انجام ندهید. با این اقدام هیچ کاری در زندگی زناشویی، علی رغم میل دیگری صورت نمی گیرد و همواره در مورد هر مساله ای با همسرتان صحبت و توافق کرده و راه حل هایی را انتخاب می کنید که مورد پذیرش هر دوتان باشد.


قانون دوم: توجه
مهم ترین نیازهای عاطفی همسرتان را بشناسید و بر طرف کنید. تنها عاملی که باعث می شود، عشق در یک رابطه زن و شوهری همواره زنده بماند و طراوت و شادابی خود را حفظ کند، توجه دائمی زوجین به یکدیگر و به نیازهای عاطفی یکدیگر است.

حال این نیازهای عاطفی در هر دوره ای از زندگی شکلی خاص به خود گرفته و اولویت ها مورد تغییر و تحول قرار می گیرد اما مساله مهم همان «اصل توجه» است که احساس عشق را در زندگی مشترک زنده نگه می دارد. پس سعی کنید، اول نیازهای عاطفی همسرتان را بشناسید و سپس یاد بگیرید که چگونه آن نیازها را برطرف کنید که برای خودتان هم لذت بخش خواهد بود.

قانون سوم: زمان
زمان ویژه ای برای خلوت کردن با همسرتان و توجه کامل به او اختصاص دهید.


اجرای کامل این قانون نیازمند توجه به چند فاکتور مهم است:
1- سعی کنید برای با هم بودن، همیشه یک برنامه هفتگی داشته باشید که در آن به یکدیگر توجه کامل کرده و در آن زمان خاص حتماً با هم تنها باشید، حتی اگر صاحب فرزند هستید.
2- از این فرصت خاص بیشتر برای گفتگو، ابراز محبت به هم، تفریح کردن و خصوصاً برقراری رابطه جنسی استفاده کنید.
3- هر هفته حداقل 15 ساعت را صرف بودن با یکدیگر کنید. البته قطعاً زن و شوهری که صاحب فرزند هستند نمی توانند 15 ساعت را تنها با هم باشند ولی از این 15 ساعت حداقل باید 2- 1 ساعت را به تنهایی با هم صرف کنند.
وقتی در یک زندگی زناشویی، زوجین تا این حد برای یکدیگر وقت صرف می کنند، دیگر نیازی به برقراری رابطه پنهانی نمی شود و ردپای خیانت در خانه شما دیده نمی شود.


قانون چهارم: صداقت


با همسرتان روراست باشید. برای رعایت این قانون، داشتن کمی صداقت کافی نیست، بلکه نیازمند روراستی کامل است. صداقت یعنی اینکه همسرتان از همه احساسات مثبت و منفی، نقاط قوت و ضعف، برنامه روزانه، افکار و برنامه های آینده تان مطلع باشد. صداقت یعنی اینکه هرگز به همسرتان اطلاعات غلط ندهید. حفظ این صداقت برای موفقیت ازدواج ضروری است چرا که نه تنها باعث ارتباط عاطفی نزدیکتر میان زوجین می شود بلکه مانع از ایجاد عادات مخرب و مخفی کردن آنها از همسرتان می شود.

منبع:تبیان

- - , .

پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده...
ما را در سایت پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان tanzimekhanevadeh بازدید : 178 تاريخ : چهارشنبه 14 بهمن 1394 ساعت: 6:05

در خواستگاری به چه مواردی توجه کنیم

در خواستگاری به چه مواردی توجه کنیم

 

نکاتی که باید در خواستگاری چک کنید

توقعات زناشویی: مهم است که دلیل انتخاب شدنتان حتی در همین حد خواستگاری را بدانید. اگر آقا هستید نیز باید بدانید چرا طرفتان فکر می کند شما ممکن است به دردش بخورید. اینطوری انتظارات هم را خواهید فهمید.

میزان هوش شخصی فرد و شباهتش به خودتان: از سرعت صحبت کردن، دایره لغات مورد استفاده در گفتگو، میزان درک طرف از طنز و کاریکاتور، معلومات عمومی و تخصصی می توان به هوش فرد پی برد.


میزان هوش عاطفی: خیلی مهم است که ببینید آیا فرد عواطف خود را نشان می دهد؟ چگونه نشان می دهد؟ در عصبانیت چه می کند؟ حسادت هایش را در خودش می ریزد یا بروز می دهد؟ اهل تلافی هست یا نه؟ بداخلاقی هایش ناشی از انتقام گیری است یا فاصله می گیرد تا عصبانیتش را کنترل کند؟


روابط خانوادگی: مثلا بگویید رابطه پدر مادر من اینطوری است، اگر ممکن است درباره پدر مادرخودتان و رابطه شان توضیح دهید. رابطه من با پدرم/ با مادر/ با برادر بزرگم/ با خواهر کوچکم/ با دامادمان و ... اینطوری است. ممکن است شما هم توضیح بدهید؟ در خانواده ما فلان طلاق به این علت رخ داده است، نظر شما چیست و آیا موردی شبیه این در خانواده تان دارید؟ من خیلی به والدینم وابستگی شخصی ندارم هر چند خیلی دوستشان دارم شما چی؟ در زمانی که این سوالات را می پرسید به زبان بدن طرف دقت کنید و ژست های او را حین توضیح درباره خاطراتش چک کنید. از کودکی خود بگویید و بگذارید او نیز بگوید.

رویاهای مشترک: خیلی مهم است که دونفر رویاهای دو نفره داشته باشند و رویاهای فردی شان در یک راستا باشد. بگذارید طرف مقابلتان از رویاهایش بگوید تا هم ارتفاع خواسته ها و آرزوهای او را بسنجید هم نسبت خود را با آینده او ببینید.


روابط قبلی: احتمالا این بحث یکی از چالش های بزرگ است. حقیقت این است که وقتی آشنایی از یک حد ابتدایی گذشت و فکر کردید طرف کفایت های ابتدایی را دارد، لازم است بدانید سابقه عاطفی طرف چی بوده؟ آیا عشق های بزرگ را تجربه کرده است؟ آیا متعاقب آن عشق های خاص، هیجان ها یا ناکامی هایی را دیده است؟ از دست دادن ها یا خیانت دیدن ها چه تاثیری روی امروز او گذاشته است؟ آیا هنوز می ترسد که شریک عاطفی اش را از دست بدهد در این صورت خیلی به شما سرویس می دهد یا خیلی گیر می دهد؟ آیا زمان کافی از ارتباط قبلی و خواستگاری و نامزدی قبلی گذشته است؟ نکند از روی چشم و همچشمی سراغ شما آمده است؟

سلیقه فیزیکی: وقتی بر اساس آمارهای رسمی، 60% طلاق های کشور ما ناشی از مسائل جنسی است، پس خیلی مهم است که دقیقا در خود جستجو کنید که هم طرف برایتان مطلوبیت جنسی داشته باشد هم شما برای او. گفتگو در این زمینه آسان نیست و وقتی رابطه تا حدی پیش رفت، لازم است به این موضوع بپردازید.


دیدار با خانواده طرف مقابل: بعد از این ها، در جلسات بعدی لازم است اطلاعات بیشتری در باره خانواده طرف مقابل به دست آورید. خانواده او را ببینید و معاشرت ها را چک کنید. برخوردشان را با عروس ها و دامادهای دیگر خانواده ببینید. حدس بزنید چالش بعدی شما اگر وارد این خانواده بشوید چیست؟ تا جای ممکن شنونده باشید تا هم احترام جلب کنید هم درست ریزه کاری ها را تشخیص دهید. پر واضح است که متقابلا باید خانواده خود را نیز در این شرایط قرار دهید.


دست به جیبی: در بیرون رفتن ها و خرج کردن ها و کادو گرفتن ها نیز دقت کنید که آیا مثلا آقا اجازه می دهد، گاهی شما نیز خرج کنید؟ آیا خانم نگران است اگر کادوی شما گران باشد او نیز مقابله به مثل کند؟ معنیش این است که خانم خیلی حسابگرانه و وسواسی، می ترسد مدیون شما بشود.


وضعیت اعتقادی: نوع دینداری طرف و شباهتش به خود را نیز چک کنید. اگر دین داری فرد مبتنی بر رساله فقهی است، چک کنید که نظرش درباره حجاب و میزان حجاب، طرز ادای فرایض چگونه است؟ سواد دینی او را نیز چک کنید و البته خیلی غیر مستقیم. در ضمن حدس بزنید آیا این نحوه دینداری در 15 سال آینده تغییر می کند؟ طرف چقدر ثبات دارد؟ چقدر اهل تحقیق است؟ متعصب است یا متفکر؟

شبکه ارتباطات: سرگرمی ها، مطالعات، سلیقه فیلم، ورزش، مهارت های دیگر نظیر جک گفتن، ساز زدن، نقاشی را نیز ببینید. دوستان او را ببینید و دوستان خود را نیز به او نشان دهید تا با اتمسفر معاشرتی طرف آشنا شوید. در ضمن ببینید آیا طرف با دیدن دوستان شما واکنش نامناسب نشان دهد؟ سعی نمی کند، زیراب آنها را بزند؟ چقدر حسادت می کند؟ اگر آدم دهن بینی هستید که نظر دوستانتان مهم است ببینید در برابر انتقادات آنها پس از دیدار مشترک چه جواب هایی دارید؟ در برابر نکات مهمی که اشاره می کنند آیا متعصبانه دفاع می کنید یا بی تردید قبول می کنید؟


این اشتباهات را مرتکب نشوید


این اشتباه ها باعث می شود خودمان را درگیر رابطه ای پرخطر کنیم اما توجه به برخی نکته ها در دوران آشنایی بسیار کمک کننده است:


از ارزش ها و باورهایتان چشم پوشی نکنید. یعنی فورا نخواهید خودتان را همرنگ طرف مقابل کنید. مثلا اگر می بینید مهمانی های آنچنانی می رود و روابطی دارد که نمی پسندید، به اجبار آنها را نپذیرید.


از علایقتان دست برندارید؛ اگر وقتی با کسی آشنا می شوید، خود را غرق پرداختن به علاقه مندی های او کنید، بی شک آسیب خواهید دید. حتی برخی افراد در این دوره به خاطر طرف مقابل رابطه خود را با دوستان و خانواده شان کمرنگ می کنند و تمام وقت خود را در اختیار او قرار می دهند که این کار هم اشتباه است.


نکته مهم دیگر این است که خیلی ها در دوران آشنایی تفاوت های زیادی بین خود و طرف مقابل مشاهده می کنند ولی با این تصور که می توانند او را با عشق و علاقه و توجه تغییر دهند، به روابط خود ادامه می دهند. خیلی از خانم ها مرتکب این اشتباه شایع می شوند اما شخصیت شکل گرفته آدم ها، خیلی قابل تغییر نیست و فقط قابل تعدیل است. پس وقتی به قصد ازدواج رابطه آشنایی را با کسی شروع می کنید، واقع بین باشید و آشنایی خود را با کسی ادامه دهید که به اصول شما نزدیک باشد.


در این دوران هرگز خود را بیش از حد درگیر رابطه عاطفی نکنید. وقتی احساس بر منطق غلبه می کند، احتمال بروز مشکلات زیاد خواهد شد. یعنی ابتدا باید عقل بر احساس حاکم باشد و بعد همسویی عقل و احساس.

منبع : تبیان

رابطه جنسی

مشاوره ازدواج،مشاوره جنسی

آموزش زناشوئی

آموزشهای جنسی

مشاوره جنسی،مشاوره آنلاین

فیلم رابطه جنسی

رابطه جنسی

رابطه جنسی

امکانات فوق شامل خریدارای سی دی مقالات سایت و مجموعه آموزشی زوج خوشبخت نیز می شود

- - , .

پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده...
ما را در سایت پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان tanzimekhanevadeh بازدید : 172 تاريخ : چهارشنبه 14 بهمن 1394 ساعت: 6:05

نفوذ در دلها

عضویت در کانال تنظیم خانواده

چرا حس روزهای اول را به همسرم ندارم

چرا حس روزهای اول را به همسرم ندارم

چرا دیگه به همسرم علاقه ندارم ؟پنج سال است که ازدواج کرده‌ام، در ابتدا علاقه زیادی به همسرم داشتم، اما تازگی‌ها این‌طور نیست. حس می‌کنم روزبه‌روز از او دورتر می‌شوم. همسرم هم تلاش خاصی نمی‌کند فقط چند روز قبل به من گفت که حس می‌کند دیگر دوستش ندارم، چون رفتارم عوض شده است. راست می‌گوید رفتارم عوض شده، اما نمی‌دانم دلیل آن چیست. زندگی‌مان بی‌هیجان شده و دیگر نمی‌توانم مثل گذشته به او ابراز علاقه کنم. می‌ترسم زندگی خانوادگی‌ام از هم بپاشد. چگونه می‌توانم مثل قبل باشم؟

پاسخ مشاور: نگرانی شما بیهوده نیست، اما بهتر است بدانید که وارد فصل جدید ارتباط‌تان شده‌اید. بیشتر رابطه‌ها بعد از گذر زمان آنقدر عادی و تکراری می‌شود که دو نفر شک می‌کنند آن همه عشق و ابراز علاقه که در روزهای اول آشنایی وجود داشت، کجا رفته است؟

اما همیشه هم نمی‌توان به همین راحتی گفت که از حرارت‌افتادن رابطه عادی است و نسخه‌ای برای احیای عشق و علاقه پیچید. شاید مشکل ارتباطی، مالی، جنسی و... وجود داشته باشد که در این صورت باید این علت‌ها را برطرف کرد.

اگر بعد از گفت‌وگو با همسرتان دریافتید که مشکل خاص و حادی وجود ندارد، می‌توانید برخی کارها را برای بهتر شدن رابطه‌تان انجام دهید، اما قبل از همه باید بدانید که این تغییر رفتار بهتر است بر پایه گفت‌وگو با همسرتان و تصمیم دونفره باشد.

اما کارهایی که می‌توانید انجام دهید:

تفریحات و سرگرمی‌های روز اول ازدواج یا دوران نامزدی را تجدید کنید.

این کار باعث تجدیدخاطره و به یاد آوردن خاطرات احساسی و دوست‌داشتنی می‌شود که در گذشته با همسرتان داشته‌اید. حتی اگر امکان دسترسی دقیق به این مکان‌ها را نداشتید به مکان‌های مشابه بروید. برای مثال اگر نخستین مکان تفریحی شما دو نفر موزه یا یک رستوران یا یک سفر خاص بوده، مکانی را که مشابه این موقعیت‌ها بوده پیدا کرده و به اتفاق همسرتان در آن حضور یابید.

برای همسرتان نامه‌های عاشقانه بنویسید

. نامه عاشقانه نوشتن برای همسر در زمان‌های خاصی مثل تولد، سالگرد نامزدی، زمان‌هایی که زن و مرد فکر می‌کنند گسل عاطفی میان آنها زیاد شده و... توصیه می‌شود. برخی افراد استعداد سرودن شعر یا استفاده از جملات نغز دارند، برخی دیگر ترجیح می‌دهند در این نامه به نکات مثبت و امتیازات همسرشان اشاره کنند و برخی دیگر خاطرات خوب گذشته را که با همسرشان گذرانده‌اند، بنویسند. این کاملا به شما و استعداد و تمایلات‌تان بستگی دارد. سپس این نامه را در یک مکان اختصاصی که تنها همسرتان به آن دسترسی می‌یابد (مانند زیر بالش و...) قرار دهید.

همسرتان را غافلگیر کنید؛

برای مثال یک هدیه که می‌دانید همسرتان به آن علاقه دارد تهیه کنید تا علاقه‌تان را به ایشان نشان دهید. این هدیه حتما نباید گرانقیمت باشد مثلا یک جعبه شکلات زیبا یا یک شاخه گل رز برای خانم‌تان بگیرید. توجه ویژه به همسرتان داشته باشید. هر روز با همسرتان در محل کار وی تماس داشته باشید. برای با هم بودن، تفریح کردن یا حتی قدم زدن کوتاه مدت با هم به دنبال عذر و بهانه نباشید. وقتی شما گرم‌تر رفتار می‌کنید، او نیز پاسخ بهتری می‌دهد و این چرخه ادامه‌دار می‌شود.

و در آخر معجزه کلمات را فراموش نکنید.

شما هر دو گرفتارتر شده‌اید و با آمدن فرزند به جمع خانواده‌تان، گرفتار‌تر هم می‌شوید، اما ابراز علاقه کلامی می‌تواند بخاری گرمی باشد که سردترین رابطه‌ها را هم گرم می‌کند

منبع : چاردیواری - ضمیمه روزنامه جام جم

رابطه جنسی

مشاوره ازدواج،مشاوره جنسی

آموزش زناشوئی

آموزشهای جنسی

مشاوره جنسی،مشاوره آنلاین

فیلم رابطه جنسی

رابطه جنسی

رابطه جنسی

امکانات فوق شامل خریدارای سی دی مقالات سایت و مجموعه آموزشی زوج خوشبخت نیز می شود

مشاهده دسته بندی :

بازدید : 1559

بخش ویژه کاربران عضو سامانه خدمات

مشاوره آنلاین

سفارش مقاله

مشاوره تلفنی

ویدئو های اموزشی و سلامت

مشاوره حضوری

بخش آموزشی ویژه متاهلین

پرسش و پاسخ جنسی

پرسش و پاسخ احکام شرعی

پرسش و پاسخ پزشکی

پرسش و پاسخ پیامکی

آزمون آمادگی ازدواج

دریافت بسته های آموزشی

کلاسها و دوره های آموزشی

دریافت پیامکهای ا»وزشی

مشاوره ازدواج

مشاوره جنسی



- - , .

پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده...
ما را در سایت پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان tanzimekhanevadeh بازدید : 189 تاريخ : چهارشنبه 14 بهمن 1394 ساعت: 6:05

تاثیر حسادت در زندگی زناشویی

تاثیر حسادت در زندگی زناشویی

حسادت موضوع پرسش برانگیزی است. برایتان این سوال پیش می‌‌آید که چرا حسادت می‌کنید یا چرا او به شما حسادت می‌کند؟ می‌خواهید بدانید چطور باید آن را کنترل یا متوقف کنید و عکس‌العمل درست در برابر حسادت بی‌دلیل دیگری چه باید باشد. ‏

حسادت از چه و برای چه؟‏

‏ شاید برایتان جالب باشد که بدانید حسادت بیشتر از اینکه یک خصلت باشد یک واکنش عاطفی است در برابر نگرانی واقعی یا غیر واقعی که فرد گمان می‌کند رابطه‌اش را در معرض تهدید قرار داده است یا موقعیت‌اش را خراب خواهد کرد. آدم‌های زیادی با حسادت زندگی می‌کنند. یک پژوهش علمی نشان داده است که بیش از یک سوم آدم‌ها به ویژه در رابطه زناشویی حسود هستند. حسادت یکی از دلایل مهم مراجعه زنان و مردان به مراکز روان درمانی و مشاوره است.‏

می‌گویند کمی حسادت برای حفظ چیزی که داریم یا برای به دست آوردن یک رابطه و بهبود رابطه لازم است. اما به نظر نمی‌آید این توجیه درستی برای وجود چنین احساسی و ابراز آن در یک رابطه باشد. حسادت باعث نمی‌شود چیزی را حفظ کنید یا مراقب آن باشید. اگر کسی را دوست دارید و از نظر شما رابطه عاطفی عمیقی وجود دارد دلیلی ندارد که با حسادت از آن مراقبت کنید. کمی حسادت یا حسادت شدید هر دو آسیب زننده و خطرناک هستند و اصلا اینطور نیست که حسادت در طول رابطه و یا به مرور زمان بیشتر شود چون این چیزی است که در عمق وجود یک نفر ریشه دارد. اگر می‌بینید حسودتر شده‌اید یا به شما بیشتر حسادت می‌کنند فقط به این دلیل است که این واکنش رفتاری با مشکلات دیگری در آمیخته شده است.‏

آیا حسادت طبیعی است؟‏

حسادت برآمده از احساسات است؛ یک احساس منفی است و با غبطه خوردن فرق دارد. ممکن است شما زیبایی، موفقیت و جایگاه شریک زندگی‌تان را ببینید و دوست داشته باشید شما هم چنین موقعیتی را تجربه کنید. تا زمانی که جایگاه دیگری را تحسین می‌کنید و برایش خوشحال هستید و بخشی از این موفقیت را سهم خودتان می‌دانید شما حسود نیستید. وقتی دیگری انگیزه‌ای را در شما تقویت می‌کند تا تغییری ایجاد کنید شما حسود نیستید. اما زمانی که تحمل موقعیت دیگری را ندارید، دچار احساس خود کم بینی می‌شوید، گمان می‌کنید موقعیت‌تان متزلزل شده است و تهدید شده‌اید شما آدم حسودی هستید و معمولاً برای نشان دادن این احساس هر رفتار نامعقول و نامتناسبی را از خود نشان می‌دهید. کمتر پیش می‌آید که آدم حسود خوددار باشد. آدمها حسادت را با لحن کلام، نوع نگاه و رفتارهای تند و عصبی نشان می‌دهند و دیگران هم به خوبی متوجه این رفتارها می‌شوند.‏

‏حسود چه حالی دارد؟‏

آدم‌های حسود در یک زمان درگیر چندین احساس هستند. آنها هم می‌ترسند و هم خشمگین هستند، احساس شکست می‌کنند و در عین حال فکر می‌کنند تهدید شده‌اند، سو ظن دارند، غمگین و متأسف هستند، دچار بی اعتمادی، شک، دردمندی و تردید هستند و خود را آدمی ناقابل و کم ارزش می‌دانند. حسادت ناامیدی و ترس و حقارت ایجاد می‌کند. باعث افسردگی شدید می‌شود و احساس از دست دادن را بیشتر می‌کند. بیان چنین احساسات عمیقاً سخت و درگیر کننده‌ای برای دیگران و یا حتی یادآوری شخصی آن غیرممکن و دشوار است. آدم حسود همیشه در موقعیت از دست دادن است هرچند که سعی می‌کند برای آرام کردن این احساس دیگری را کنترل و هدایت کند اما در نهایت او یک بازنده است چون همیشه نگران و مضطرب است. حسادت مثل سم ذره ذره اثر می‌کند و شیره یک رابطه را می‌کشد.‏

چیزی که باعث حسادت می‌شود‏

حسادت به دلایل متفاوتی تحریک می‌شود. گاهی انتظارات غیر معقول و ناممکن از یک رابطه باعث ایجاد حسادت می‌شود ممکن است از فرد درگیر رابطه انتظارات نامتعارف یا نامعقولی داشته باشید. یا احساس مالکیت و سلطه به دیگری حسادت را در وجودتان برانگیزد. تجربه‌های آزاردهنده در گذشته و ناکامی‌های قبلی، احساس عدم امنیت در رابطه، ترس از خیانت و یا کنار گذاشته شدن، ترس از دست دادن کسی که دوستش دارید، حس مالکیت شدید، غیرت و تعصب و تمایل به کنترل دیگری همگی می‌توانند حسادت را تحریک کنند.‏

معمولاً عدم تحمل موفقیت دیگری و تمایل به سلطه گری در رابطه و کنترل فرد با عنوان غیرت و تعصب دو عامل مهم برانگیزاننده حسادت هستند.‏

حسادت با رابطه چه می‌کند؟‏

حسادت شما را از احترام، توجه و محبت تهی می‌کند. اگر در رابطه‌ای هستید که دیگری به شما حسادت می‌کند حتما به خوبی متوجه شده‌اید که چقدر گاهی خودتان را تهی از عشق و علاقه می‌بینید و چقدر از اینکه در معرض تهدید‌های فرد حسود هستید رنجیده‌اید.‏

‏ با وجود حسادت رابطه پر از گلایه‌مندی، خشم، جنگ و درگیری، بحث‌های بی پایان،

بی اعتمادی، افسردگی، حس انتقام جویی متقابل، جوابگویی‌های غیر لازم، واکنش‌های جسمی، تغییرات خلقی شدید دو طرف و رنجش‌های بی پایان است.

به مرور زمان احساس می‌کنید بی خواب شده‌اید، علاقمندی‌هایتان را از دست داده‌اید و حتی ذائقه غذایی‌تان تغییر کرده است. به عنوان کسی که به او حسادت می‌شود شاید مجبور شوید برخی از روابط‌تان را محدود کنید، کارتان را رها کنید، موفقیت‌ها و علاقمندی‌هایتان را دنبال نکنید فقط به این دلیل که حسادت برانگیز نباشید. این یعنی قرار گرفتن در یک موقعیت خشونت‌آمیز و پایان رابطه.‏

با حسادت چه کنید؟

آیا می‌توان بر حسادت غلبه کرد؟ بله، می‌شود اما این نیاز به تلاش و صبر زیادی دارد. مثل احساسات درگیر کننده و پیچیده دیگری که تجربه کرده‌اید حسادت هم پیچیده است. اما اگر توانسته باشید بخشی از احساسات‌تان را مدیریت کنید می‌توانید بر حسادت هم غلبه کنید. برای کنترل و درمان حسادت شدید ابتدا باید بپذیرید که چنین احساس و تمایل شدیدی در شما یا دیگری وجود دارد و چنین واکنش منفی‌ای از شما یا شریک زندگی‌تان سر می‌زند. تا زمانی که نپذیرفته‌اید که خشم شما از دیگری ناشی از حسادت است حال خودتان و رابطه بهتر نمی‌شود.‏

گام به گام پیش بروید

ـ بپذیرید که حسود هستید و این به دیگران به ویژه شریک زندگی‌تان آسیب می‌زند.‏

ـ درباره ریشه و دلیل حسادت‌هایتان با هم حرف بزنید.‏

ـ هر طور که می‌توانید عادت کنترل، جاسوسی و مراقبت بی وقفه از همسرتان را ترک کنید.‏

ـ بخواهید تا تغییر کنید..‏

ـ بپذیرید که نباید دیگران را کنترل کنید.‏

ـ به محدودیت‌های یک رابطه اهمیت بدهید. شما نمی‌توانید به اسم شریک زندگی مالک دیگری باشید. آدم‌ها مستقل از هم زندگی می‌کنند و زندگی زیر یک سقف شما را مالک کسی نمی‌کند زندگی زناشویی تعهد می‌آورد اما مالکیت نه.‏

ـ در جایگاه کسی که به شما حسادت می‌شود سعی نکنید چیزهایی که به حریم خصوصی‌تان ربط ندارند را از دیگری پنهان کنید. اطمینان و حسن نیت‌تان را نشان بدهید.‏

ـ از یک مشاور و رفتار درمان کمک بخواهید.‏

منبع : روزنامه اطلاعات

رابطه جنسی

مشاوره ازدواج،مشاوره جنسی

آموزش زناشوئی

آموزشهای جنسی

مشاوره جنسی،مشاوره آنلاین

فیلم رابطه جنسی

رابطه جنسی

رابطه جنسی

امکانات فوق شامل خریدارای سی دی مقالات سایت و مجموعه آموزشی زوج خوشبخت نیز می شود

- - , .

پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده...
ما را در سایت پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان tanzimekhanevadeh بازدید : 189 تاريخ : دوشنبه 12 بهمن 1394 ساعت: 4:11

نفوذ در دلها

عضویت در کانال تنظیم خانواده

چگونه نامزدم را فراموش کنم

چگونه نامزدم را فراموش کنم

با دشواری فراموش کردن نامزد چکار کنیم ؟گاهی شما در همان دوران نامزدی متوجه می شوید که به درد هم نمی خورید یا انتخاب اشتباهی داشته اید.

اولین فکری که به نظرتان می رسد این است که باید همه آرزوهایتان را چال کنید و به فکر شروع دوباره ای باشید. تلخی این شکست زود هنگام، همه زندگی شما را در بر می گیرد اما به هم خوردن یک نامزدی، پایان زندگی نیست. می خواهید بدانید که بعد از یک شکست عاطفی چطور باید به زندگی برگردید؟ با ما همراه باشید.

به زندگی برگردید

شکست تان را تحلیل کنید و از خود بپرسید چه درسی از این شکست می گیرید؟ اگر لازم است با یک مشاور خبره در این باره مشورت کنید

کمک کردن به خودتان را متوقف نکنید. سعی کنید فعالیت های عادی و جاری زندگی تان را از سر بگیرید. شما بعد از این شکست، نیاز به شبکه ای حمایتی از دوستان و عزیزانتان دارید. پس با دوستانتان بیشتر مراوده کنید و سعی کنید انرژی مورد نیازتان را از این جمع ها و این حمایت ها به دست آورید.

یک دلمشغولی جدید برای خودتان تعریف کنید تا وقت های فراغت تان را به آن مشغول شوید. این دلمشغولی باید به شما حس سرخوشی و زندگی بدهد. ممکن است این حس را در ورزش پیدا کنید یا در فعالیت های خیریه. حتی شاید تصمیم بگیرید یک کسب و کار جدید را تجربه کنید. در هر صورت، به دنبال لذت باشید.


دوره سوگ را بگذرانید

شکست عشقی، یک فقدان دردناک را به همراه دارد که باعث می شود حالاتی شبیه به سوگ بعد از دست دادن عزیزانتان را تجربه کنید. از سوی دیگر، شما حجم زیادی از خشم، دلخوری، ناامیدی و پشیمانی را تجربه می کنید. ترکیب همه این حس ها، فشار زیادی به شما می آورد. پس سعی نکنید غمتان را انکار کنید. بپذیرید که اوضاع مثل سابق نیست و حق دارید که ناراحت باشید. سوگ شما در این موقعیت، هفت مرحله دارد که باید یکی یکی از آنها بگذرید تا به وضعیت با ثبات روانی برسید. این مراحل عبارتند از: انکار واقعیت، خشم، یافتن گناهکار و مقصر، افسردگی، احساس ترس و ناامنی و در نهایت، پذیرش اتفاقاتی که افتاده.

درست است که برای بازیابی سلامت روانی تان نیاز دارید این مراحل را بگذرانید، اما همزمان حواستان به خودتان باشد که خودتان را به کلی به دست غم نسپارید و در این مراحل متوقف نشوید. دوره ای را برای ناراحتی تان درنظر بگیرید و پس از آن سعی کنید به خودتان کمک کنید تا حالتان بهتر شود. دنیا هنوز به پایان نرسیده و شما همچنان شانس های خوبی برای ازدواج خواهید داشت. مطمئن باشید عشق فقط با این یک نفر معنا نمی شده و هنوز فرصت تجربه آن را دارید.


رشد کنید

خشم و غبن و پشیمانی تان را در مسیر دیگری هدایت کنید. شما الان انرژی عظیمی در وجودتان دارید که متاسفانه منفی است. از این انرژی منفی یک نتیجه مثبت بگیرید. چطور؟ روی رشد خودتان متمرکز شوید. سعی کنید به شدت پیشرفت کنید، به آرزوهایی که همیشه داشته اید برسید و خود را ارتقا دهید. آن قدر که گذشته، برایتان کوچک و کم اهمیت شود.


ریشه مشکل را بخشکانید

در هر شکستی، درس هایی برای آموختن وجود دارد. وقتی حال و هوای دلتان بهتر شد، سعی کنید خودشناسی کنید. ببینید دلیل این شکست چه بوده. کجاها اشتباه کرده اید و چه کار باید بکنید تا این اشتباهات تکرار نشوند. شکست تان را تحلیل کنید و از خود بپرسید چه درسی از این شکست می گیرید؟ اگر لازم است با یک مشاور خبره در این باره مشورت کنید. هر کاری می توانید برای پیدا کردن خودتان و درس گرفتن از این اتفاقات انجام دهید.

بعد از شکست عاطفی، مراقب باشید این کارها را انجام ندهید:


- موسیقی، فیلم یا داستان های غمگین ممنوع. مراقب باشید با این ابزارها خودتان را در چاه ناامیدی غرق نکنید.
- هر جا می روید، به بدگویی پشت سر نامزد سابقتان ننشینید و از خانواده تان هم بخواهید برای حفظ آرامش شما و حفظ حرمت ها این کار را نکنند.
- از آدم های منفی باف، حسود، آتش بیار معرکه بپرهیزید و به هیچ عنوان اجازه ندهید کسی برایتان خبر ببرد یا بیاورد.
- به سرعت وارد یک رابطه جایگزین نشوید. تا تمام نکردن دوران سوگ و پیدا نکردن خودتان، به هیچ عنوان به گزینه های ازدواجتان پناه نبرید. چون در این صورت، شخصی را انتخاب می کنید که فقط ناجی شما باشد و احتمالا در این بین همه معیارهایی که برای ازدواج دارید، فراموش می شوند.

منبع : تبیان

رابطه جنسی

مشاوره ازدواج،مشاوره جنسی

آموزش زناشوئی

آموزشهای جنسی

مشاوره جنسی،مشاوره آنلاین

فیلم رابطه جنسی

رابطه جنسی

رابطه جنسی

امکانات فوق شامل خریدارای سی دی مقالات سایت و مجموعه آموزشی زوج خوشبخت نیز می شود

مشاهده دسته بندی :

بازدید : 192

بخش ویژه کاربران عضو سامانه خدمات

مشاوره آنلاین

سفارش مقاله

مشاوره تلفنی

ویدئو های اموزشی و سلامت

مشاوره حضوری

بخش آموزشی ویژه متاهلین

پرسش و پاسخ جنسی

پرسش و پاسخ احکام شرعی

پرسش و پاسخ پزشکی

پرسش و پاسخ پیامکی

آزمون آمادگی ازدواج

دریافت بسته های آموزشی

کلاسها و دوره های آموزشی

دریافت پیامکهای ا»وزشی

مشاوره ازدواج

مشاوره جنسی



- - , .

پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده...
ما را در سایت پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان tanzimekhanevadeh بازدید : 197 تاريخ : دوشنبه 12 بهمن 1394 ساعت: 4:11

بیشترین علل دعوای زن و شوهر

بیشترین علل دعوای زن و شوهر

اعظم صفایی:اختلافات زناشوئی در میان زوج‌ها از آن دسته مسائل طبیعی است که اغلب در هر خانواده‌ای شاهد آن هستیم وزمانی این مسآله امری غیر طبیعی تلقی می‌شود که به کرات رخ داده وبه دنبال آن نزاع ودرگیری پیش آید ؛در این مرحله است که زوج نیازمند کسب مشاوره واخذ راهکار مناسب برای حل اختلاف هستند .اغلب مشاوران وروان شناسان معتقدند،فراگیری مهارتهای ارتباطی میان زوجین کمک موثری به کاهش اختلافات میان آنان کرده واز بروز بسیاری از دعواهای خانگی و موارد خشونت می‌کاهد وضرورت دارد در کتب درسی واحدی تحت این عنوان در نظر گرفته شود تا کمتر شاهد وقوع پدیده ناگوار طلاق در کشور باشیم.


ازدیاد تیپ شخصیتی «ای» در جامعه


محسن حسن زاده،کارشناس ارشد روان شناسی ومشاور خانواده در این خصوص به خبرنگار سلامت نیوز گفت: امروزه اغلب مردم بویژه در شهرهای بزرگ دچار افت کیفیت زندگی شده‌اند.این کیفیت در هفت قسمت گنجانده می‌شود: خوراک،خواب،روابط زناشوئی،معاشرت،مسافرت،ورزش و عبادت که به نظر می‌رسد در تمام این جنبه‌های زندگی دچار افت کیفیت هستیم که برگرفته از سبک زندگی پرخطر است وطی بیست ساله اخیر شدت یافته است .

در روان شناسی الگوی غلط این سبک از زندگی تحت عنوان تیپ شخصیتی «ای» نامگذاری می‌شود. افراد قرار گرفته دراین تیپ شخصیتی اغلب تند تند صحبت می‌کنند،به سرعت راه می‌روند،عجول و کم صبر بوده ،فزون خواه وبی قرار هستند،منتظر تأیید دیگران بوده واغلب بیماریهای روان تنی در این افراد بیشتر از سایرین ایجاد می‌شود وعمر کوتاهی دارند.این افراد علی رقم بهره هوشی بالایی که دارند ،بر رفتارهای خود کنترل ندارند و در مقابل این گروه تیپ شخصیتی«بی» قرار دارد که منطقی و منظم هستند و با اصول زندگی می‌کنند. ازدواج با تیپ شخصیتی «ای»معمولا باعث بروز مشکلاتی برای شریک مقابل خواهد شد وسبک زندگی را به سمت پیروی از الگوهای غلط سوق می‌دهد.

این افت کیفیت در زندگی موجب شده است تا مردم به شدت عصبی باشند و صبر و تحملها پایین بیایید .پرخاشگری و عدم تحمل از عواقب این شیوه نادرست در زندگی است. از طرفی افراد از فعالیتهای روزمره لذت نمی‌برند وتنها کارها حکم انجام وظیفه دارد آنها حساس‌تر از گذشته شده وبه قول قدیمی‌ترها مو را از ماست می‌کشند.

کمال گرایی،تنوع طلبی وشتابزدگی آفت زندگی


وی افزود: اغلب در میان زوج‌ها شاهد بروز رفتارهای پرخاشگرانه هستیم بطوریکه رفتار یکدیگر را بطور مداوم زیر سوال می‌برند واغلب تنوع طلب شده‌اند و از یکدیگر لذت نمی‌برند و جلب روابط فرا زناشوئی می‌شوند .سطح توقع افراد در ادامه روند غلط سبک زندگی بالا رفته است وفزون خواهی و کمالگرایی افراطی در میان افراد افزایش یافته است.

آنها به دنبال جبران محرومیتهای مالی،اجتماعی وجنسی سبک غلطی در زندگی پیش گرفته اند وتنها به فکر ارضای نیازها ومحرومیتها هستند ومتأسفانه در فکر دستیابی خواسته‌های مالی وعاطفی به زودترین زمان ممکن هستند و این شتاب در زندگی قطعا کیفیت آن را پایین می‌آورد.


کار کردن بیش از حد معمول


این مشاور خانواده ضمن اشاره به این موضوع که فزون خواهی و کمال گرایی به دنبال خود کار بیش از اندازه را به همراه دارد گفت: افراد از صبح تا شب علی رقم احساس نیاز واقعی در حال کارکردن هستند و این مسأله در شهرهای بزرگ بیشتر دیده می‌شود که به مرور زمان پیامدی جز فرسودگی شغلی به همراه نخواهد آورد.در نتیجه به دنبال این فرسودگی شغلی افسردگی ایجاد می‌شود که این مساله به طریقی ولو کم در اغلب افراد جامعه دیده می‌شود و موجب می‌شود کیفیت زندگی پایین بیاید وضعف اعصاب ،پرخاشگری از عواقب همین افسردگی ها است که در نهایت ارمغانی به جز ایجاد یک زندگی روتین وخسته کننده به همراه ندارد.


افت کیفیت زندگی سر منشا مشکلات زوج‌ها


حسن زاده در ادامه گفت: برخلاف این مسأله اگر زندگی بر پایه کیفیت صحیح باشد ،آرامش بیشتری به همراه داشته وازبروز بسیاری از استرس ها می‌کاهد.در نتیجه تنش روانی،افسردگی ومشکلات خانوادگی کمتری ایجاد خواهد کرد.مشکلی که در جامعه ما برخلاف جوامع دیگر افزایش دارد ،بالا بودن سطح اضطراب است. روان‌شناسان معتقد هستند زمانیکه تنش روانی منبع خارجی نداشته باشد،اضطراب نامیده می‌شود وزمانیکه منبعی برای وجود آن هست این تنش استرس تلقی می‌شود.


متأسفانه 50 درصد از مردم جامعه ما کیفیت خوراک پایینی دارند،50درصد روابط زناشوئی در سطح پایینی قرار دارد واغلب مختصر با عجله و کوتاه است،مسافرتهای افراد پر از استرس وحادثه است چراکه افراد معمولا عجول وبی صبر هستند،مهمانیهای افراد تنها به عنوان کانون مقایسه تجملاتی است، رفتارهای مذهبی در مواردی با دید چشم وهم چشمی وبزرگ نمایی صورت می‌گیرد ودر بحث ورزش هم به دلیل وجود مشغله های کاری با ضعف مواجه هستیم.در نهایت کیفیت زندگی در این هفت حوزه پایین است و متأسفانه در زندگی زوج‌ها وروابط مابین آنها تأثیر سوئی به همراه داردوسر منشاء اغلب نزاعها ودر گیری ها است.


راهکارهای کاهش آسیب


حسن زاده در پاسخ به این پرسش خبرنگار سلامت نیوز که راهکار مناسب در مواجه با اختلافات زناشوئی چیست اظهار داشت: اولین اقدام از سوی زوج مراجعه به مشاور است . در مشاوره اولین اقدام شناسایی تیپ شخصیتی دو طرف است و اینکه آیا طرفین در تیپ شخصیتی «ای» که متأسفانه در جامعه ما بسیار دیده می‌شوند قرار می‌گیرند یا خیر؟ این افراد معمولا عجول ،تند،شتابزده،بیقرار و کم صبر هستند. اگر هر کدام از زوجها در این تیپ قرار بگیرند اولین اقدام تغییر سبک زندگی آنهاست که با چند جلسه مشاوره امکان پذیر است.
اصلاح سبک زندگی در هفت جنبه نام برده شده اعم از خوراک،خواب و اصول زناشویی وغیره ضرورت دارد چرا که تغییردر نحوه زندگی وپیروی از سبک صحیح اولین گام در حل مشکلات ناشی از آن است و قطعا با بهبود شرایط زندگی اضطرابهای زندگی کاهش پیدا می‌کندو در نتیجه مشکلات عصبی ونزاعهای به دنبال آن هم برطرف خواهد شد و تا زمانیکه بیولوژیک فرد تنظیم نباشد نمی‌توان نحوه تفکر ومشکلات ناشی از نیازهای روحی و عاطفی او را درمان کرد.


آموزش مهارتهای ده گانه زندگی


این مشاور خانواده در ادامه گفت: زمانیکه بستر روانی آماده باشد،می‌توان نسبت به حل مشکلات ناشی از عدم تفاهم اقدام کرد. آموزش مهارتهای ده گانه نظیر مدیریت استرس،تفکر نقاد ومدیریت کنترل خشم کمک بزرگی به زوجها می‌کند و شناسایی ضعف افراد و کمک گرفتن از مهارتهای زندگی بسیار موثر است.شناخت مسائل ایجاد کننده درگیری کمک زیادی به حل مشکل می‌کند؛بطور نمونه گاهی مشکل بر سر نیش و کنایه‌های زبانی یکی از زوجین حادث می‌شود و در مواقعی هم دلیل بحث بروز سوءتفاهم و عدم اقناع کلامی است. تشخیص اینکه مشکل با چه کسی است بر عهده مشاور است ومعمولا با استفاده از تکنیکهای خاصی در روان‌شناسی صورت می‌گیرد.


مواردی که جز نبایدها است


وی در خصوص رفتارهای غلطی که زوجها در مقابل شریک زندگی مرتکب می‌شوند افزود:این موارد به صورت فهرست وار عبارتند از:
*اختصاص زمان بیش از اندازه به کاروفعالیتهای اجتماعی
*تنوع طلبی وروابط فرا زناشویی
*حساسیتها ونگرشهای منفی به زندگی که اغلب از سوءبرداشتها نشأت می‌گیرد.
*توقع بیش از اندازه وکم صبری نسبت به دریافت آمال وآرزوهای مادی ومعنوی
*عدم کنترل بر رفتار و پرخاشگری نسبت به شریک زندگی که از عدم توانایی در کنترل هیجانات ناشی می‌شود.
*عدم توانایی حل استرس و اضطرابهای موجود در زندگی


شناخت مفاهیم شخصیتی


حسن زاده در انتها اظهار داشت:بخشی از مشکلات میان زوج‌ها به دست تدابیری که از سوی صاحب نظران اندیشیده می‌شود قابل درمان است. بر این اساس مسئولین با ارائه مفاهیم شناختی از طریق تریبون رسانه‌های ارتباط جمعی کمک بزرگی به کاهش آمار طلاق و پیشگیری از اختلافات زناشویی خواهند داشت. شناساندن تیپ شخصیتی «ای»به مردم که متأسفانه در جامعه مابسیار دیده می‌شود یکی از این مسائل شناختی است.تغییر سبک زندگی افرادیکه تیپ شخصیتی نوع «ای »هستند حتی در کاهش بیماریهای روان تنی موثر است.


متأسفانه این روزها انسانهاما بین سلامت و بیماری روانی در گذر هستند واغلب به سمت بیماریهای روانی سوق می‌یابند ؛برهمین اساس شناساندن تیپهای شخصیتی به زوجها و درمان مشکلات شخصیتی مهمترین کمک به حل آسیبهای ناشی از آن است

منبع : سلامت نیوز

رابطه جنسی

مشاوره ازدواج،مشاوره جنسی

آموزش زناشوئی

آموزشهای جنسی

مشاوره جنسی،مشاوره آنلاین

فیلم رابطه جنسی

رابطه جنسی

رابطه جنسی

امکانات فوق شامل خریدارای سی دی مقالات سایت و مجموعه آموزشی زوج خوشبخت نیز می شود

- - , .

پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده...
ما را در سایت پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان tanzimekhanevadeh بازدید : 209 تاريخ : شنبه 10 بهمن 1394 ساعت: 5:19

نفوذ در دلها

عضویت در کانال تنظیم خانواده

افزایش میانگین سن ازدواج در تهران

افزایش میانگین سن ازدواج در تهران

میانگین سن ازدواج در قلب پایتخت چند درصد بالاتر از مناطق دیگر است، این درحالی است که طبق یافته های پژوهشگران معاونت اجتماعی و فرهنگی منطقه 6 میانگین سنی 35 تا 40 سال را نشان می دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، پژوهشگران معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 6 پس از ماه ها تحقیق و مطالعه از گروه های مختلف عنوان می کنند با توجه به شرایط فرهنگی، اجتماعی، شهری منطقه، میانگین سن ازدواج در منطقه 6 نسبت به مناطق دیگر چند پله بالاتر است و شاید هم نادر.

مهدی عابدی، پژوهشگر معاونت امور اجتماعی و فرهنگی منطقه 6 در جلسه شورای اجتماعی و فرهنگی منطقه 6 با بیان این خبر گفت: در زمینه میانگین سن ازدواج در مناطق مختلف شهر تهران الگو و یافته های متفاوتی وجود دارد. هر چند گفته می شود میانگین سن ازدواج در پایتخت بین 30 تا 35 سال است، اما یافته های پژوهشگران معاونت امور اجتماعی و فرهنگی منطقه 6 نشان می دهد، میانگین سن ازدواج در منطقه ما تا چند درصد بالاتر است. یعنی بین 35 تا 40 سال، حتی استثناهایی در این زمینه وجود دارد که در مناطق دیگر شهر تهران کمتر دیده می شود.

وی تاکید کرد: پژوهش و مطالعات اجتماعی برای افزایش نگرانی خانواده ها نیست، بلکه زنگ هشداری است تا برای رفع این گونه مسائل چاره ای اندیشیده شود.

به گفته عابدی، معاونت اجتماعی و فرهنگی منطقه 6 پس از جمع آوری اطلاعات و یافته های مربوط به مسائل اجتماعی توسط پژوهشگران و کارشناسان مربوطه دست به کار شده اند و با اجرای برنامه های گوناگون برای حل و فصل این گونه چالش ها تلاش می کنند.

بر اساس گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 6، یکی از برنامه های ابتکاری و جدید، طرح توزیع دفترچه خاطرات زوجین، در دفترخانه ها و بین جوان هاست. برپایی کلاس ها و کارگاه های مشاوره ای گروهی و انفرادی در سراها از دیگر برنامه هاست که با موضوعاتی چون ازدواج جوان ها، خواسته های جوان دیروز و امروز در امر ازدواج، نقش خانواده در تشکیل خانواده جوانان با حضور کارشناسان و صاحبنظران به اجرا درآمده است.

سلامت نیوز

رابطه جنسی

مشاوره ازدواج،مشاوره جنسی

آموزش زناشوئی

آموزشهای جنسی

مشاوره جنسی،مشاوره آنلاین

فیلم رابطه جنسی

رابطه جنسی

رابطه جنسی

امکانات فوق شامل خریدارای سی دی مقالات سایت و مجموعه آموزشی زوج خوشبخت نیز می شود

مشاهده دسته بندی :

بازدید : 115

بخش ویژه کاربران عضو سامانه خدمات

مشاوره آنلاین

سفارش مقاله

مشاوره تلفنی

ویدئو های اموزشی و سلامت

مشاوره حضوری

بخش آموزشی ویژه متاهلین

پرسش و پاسخ جنسی

پرسش و پاسخ احکام شرعی

پرسش و پاسخ پزشکی

پرسش و پاسخ پیامکی

آزمون آمادگی ازدواج

دریافت بسته های آموزشی

کلاسها و دوره های آموزشی

دریافت پیامکهای ا»وزشی

مشاوره ازدواج

مشاوره جنسی



- - , .

پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده...
ما را در سایت پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان tanzimekhanevadeh بازدید : 218 تاريخ : چهارشنبه 7 بهمن 1394 ساعت: 23:35